Grupa MRC (MERCATOR), producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku, podobnie jak cała branża rękawic jednorazowych kolejny kwartał doświadczał wymagającej sytuacji rynkowej.
Grupa Mercator Medical opublikowała wstępne, szacunkowe dane finansowe za okres kwiecieńczerwiec 2023 roku. Wynika z nich, że pomimo utrzymującej się nadpodaży na rynku rękawic jednorazowych Grupa Mercator Medical potrafiła zwiększyć skonsolidowane przychody o 8% wobec poprzedniego kwartału, do 121,5 mln zł, choć wciąż oznaczało to 19% mniej sprzedaży niż przed rokiem. Przełożyło się to na szacunkowe 17,6 mln zł kwartalnej straty na poziomie EBITDA, co również jest wynikiem lepszym niż w poprzednich trzech miesiącach, ale gorszym niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
- Wciąż nie widzimy przełomu na globalnym rynku producentów rękawic jednorazowych, dlatego wyniki operacyjne są dalekie od naszych ambicji. W segmencie dystrybucyjnym od kilku miesięcy dzieją się pewne pozytywne procesy zmierzające do odbudowy marż, ale to jeszcze za mało, aby rynek ustalił równowagę cenową, satysfakcjonującą długookresowo dla wszystkich jego uczestników i za mało, aby można było już mówić o jakościowej zmianie w sytuacji producentów rękawic - komentuje Monika Żyznowska, Wiceprezes Zarządu Mercator Medical S.A.
W przeciwieństwie do II kw. 2022 roku oraz do I kw. 2023 roku, kiedy Grupa Mercator Medical wykazała stratę netto, w II kw. 2023 roku osiągnęła szacunkowo 8,5 mln zł zysku netto. Było to efektem dodatniego salda na działalności finansowej. Chodzi w szczególności o niezrealizowane, dodatnie różnice kursowe, wynikające z wyceny pożyczek udzielonych spółce-matce przez spółki zależne.
Grupa Mercator Medical posiadała szacunkowo na koniec czerwca 2023 roku 412,7 mln zł gotówki netto i innych aktywów finansowych.
Finalne wyniki finansowe drugiego kwartału znajdą się w raporcie półrocznym, którego publikacja zaplanowana jest na 29 września br.