W drugim kwartale 2023 roku przychody Shoper sięgnęły 36,4 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 12 mln zł i był wyższy aż o 41% niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wyniosła w drugim kwartale 2 mld zł (GMV Sklepy), a powiększona o inne kanały sprzedaży wyniosła blisko 2,2 mld zł (GMV Omnichannel). Oba wskaźniki poprawiły się odpowiednio o 10 i 11% w stosunku do drugiego kwartału 2022.
Wyniki finansowe Shoper osiągnięte w drugim kwartale 2023
W całym pierwszym półroczu 2023 wyniki finansowe wzrastały jeszcze szybciej. W porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2022 przychody wzrosły o 30% i wyniosły 71,5 mln zł. Dynamicznie zwiększał się też skorygowany zysk EBITDA, którego roczny wzrost przekroczył 41% i wyniósł 23,4 mln zł.
SHO (SHOPER) kolejny raz zaprezentował rekordowe wyniki finansowe, mimo niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego, takiego jak rosnące koszty działania przedsiębiorstw i wysoką inflację, która wpłynęła negatywnie na zachowania konsumentów, obniżając ich siłę zakupową.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników drugiego kwartału i pierwszego półrocza 2023 roku. To potwierdza zdolność naszej spółki do radzenia sobie w trudnych warunkach rynkowych
– komentuje wyniki Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.
– Naszymi priorytetami pozostają: wspieranie rozwoju naszych klientów, efektywne zarządzanie kosztami i kontynuacja rozwoju biznesu. Już teraz widzimy, że te działania pozytywnie wpłyną na trzeci kwartał tego roku. Wyniki pierwszych dwóch miesięcy kolejnego półrocza napawają nas optymizmem – dodaje.
Początek trzeciego kwartału udany dla spółki Shoper
Spółka opublikowała też wybrane wskaźniki biznesowe dla lipca i sierpnia 2023. W tym okresie przychody wygenerowane przez Shoper były o 20 % wyższe w porównaniu do analogicznych miesięcy w 2022 roku, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł aż o 31%. Spółka zanotowała też wyższe obroty w sklepach internetowych wykorzystujących platformę Shoper - wskaźnik GMV Sklepy poprawił się o 13%.
Kluczowe partnerstwa i rozwój technologiczny platformy.
W pierwszej połowie 2023 roku Shoper nawiązał partnerstwa z takimi gigantami technologicznymi i sprzedażowymi jak Microsoft, Amazon, eMAG czy Klarna. Spółka stale podkreśla istotną rolę reklamy cyfrowej oraz działalności międzynarodowej w rozwoju e-biznesów. Firma otworzyła również nowe biuro w Bydgoszczy, by rozwijać swoje wsparcie w obszarze marketingu internetowego. Shoper wprowadził także wiele nowych usług, w tym aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję, jak Opisy AI w ramach narzędzia Apilo.
– Nowe usługi i kluczowe partnerstwa w dynamicznie rosnących segmentach, takich jak płatności, logistyka czy sprzedaż wielokanałowa, są efektem naszej obserwacji rynku oraz uważnego słuchania potrzeb naszych sprzedawców
– mówi Paweł Rybak , członek zarządu ds. komercyjnych Shoper
– Dążąc do zapewnienia przewagi konkurencyjnej naszym klientom, nieustannie poszukujemy efektywnych rozwiązań i nawiązujemy globalne współprace, które pomagają im szybko rosnąć – wyjaśnia.
W prezentacji, zamieszczonej w serwisie relacji inwestorskich Shoper, zarząd spółki przedstawił nowe kluczowe projekty, w tym nowy storefront sklepu internetowego oraz rozwój usług finansowych z kolejnym partnerem. Ponadto, inwestorzy zostali poinformowani o trwających pracach nad rozwojem własnej usługi brokerskiej Shoper.