W I półroczu 2023 r. CDR (CDPROJEKT) kontynuował przygotowania do premiery Widma Wolności. Kampania marketingowa nadchodzącego dużego dodatku do Cyberpunka 2077, który trafi do graczy 26 września br., wkracza właśnie w kluczową fazę.
– Intensyfikujemy działania promocyjne związane ze zbliżającą się wielkimi krokami premierą Widma Wolności. Jednym z nich jest trwający Phantom Liberty Tour, czyli seria wydarzeń skierowanych dla społeczności graczy, podczas których przedpremierowo mogą zagrać we fragment dodatku – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD PROJEKT.
Kampania promocyjna najnowszej produkcji studia CD PROJEKT RED rozpoczęła się w czerwcu. Od tamtej pory Widmo Wolności było pokazywane m.in. podczas Summer Game Fest: Play Days w Los Angeles, czy na targach gamescom w Kolonii, które miały miejsce w ubiegłym tygodniu.
– Pozytywne reakcje graczy i przedstawicieli mediów napawają nas optymizmem. Wierzymy, że udana premiera dodatku będzie kolejnym potwierdzeniem ogromnego potencjału franczyzy Cyberpunka – dodaje Adam Kiciński.
Przychody Grupy CD PROJEKT w I półroczu 2023 r. wyniosły 325 mln zł, a skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 91 mln zł.
– Poza ostatnim, najbardziej intensywnym etapem produkcji Widma Wolności, od początku roku kontynuowaliśmy również prace nad pozostałymi projektami – przede wszystkim pierwszą grą z nowej trylogii wiedźmińskiej. Łącznie nasze nakłady na prace rozwojowe przekroczyły w I półroczu 160 mln zł – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.
W maju CD PROJEKT ogłosił, że trylogia wiedźmińska sprzedała się łącznie w ponad 75 milionach egzemplarzy, w tym Wiedźmina 3: Dziki Gon kupiło ponad 50 milionów graczy z całego świata.