Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Właściciel Dazumi chce wprowadzić Stoppoint na NC, a docelowo - na GPW

Udostępnij

Właściciel Dazumi - operatora marki Stoppoint działającej w projekcie Stacja
z Paczką, której jest operatorem - ma zamiar wziąć udział w planowanej emisji akcji notowanej na NewConnect spółki PRK (KLASZTORNE), a także docelowo zmienić jej nazwę na Stoppoint i podjąć działania zmierzające do przejścia na rynek główny GPW, wynika z komunikatu Dazumi.

"Tym samym, w wyniku transakcji stałby się większościowym akcjonariuszem firmy notowanej na New Connect, a spółka Dazumi stałaby się jej spółką zależną. Projekty uchwał umożliwiających tę operację zostały zgłoszone przez jednego ze znaczących akcjonariuszy spółki Produkty Klasztorne i będą przedmiotem obrad nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, zaplanowanego na 7 grudnia 2016 r." – czytamy w komunikacie.

Dazumi zajmuje się tworzeniem i dostarczaniem technologii wykorzystywanych przez uczestników rynku e-commerce. Działając pod marką Stoppoint, jest operatorem usługi Stacja z Paczką, która umożliwia klientom indywidualnym odbiór przesyłek na ponad tysiącu stacji benzynowych PKN Orlen. Usługa była dotychczas realizowana we współpracy z Pocztą Polską i UPS. Do końca 2016 roku spółka planuje podpisanie umowy z kolejnym operatorem usług pocztowych co pozwoli na dalsze wypełnianie potencjału miesięcznej obsługi klientów.

"Dzięki naszym kompetencjom w zakresie logistyki i e-commerce, połączyliśmy w ramach jednej usługi ogromną sieć stacji paliw PKN Orlen oraz operacje kurierskie Poczty Polskiej, UPS, cały czas trwają prace związane ze zdobyciem kolejnych partnerów. Dla całej firmy jeszcze istotniejsza będzie realizacja planów związanych z wejściem na publiczny rynek kapitałowy" – powiedział prezes i właściciel Dazumi Damian Puczyński, cytowany w komunikacie.

Wejście Dazumi na rynek kapitałowy ma się odbyć poprzez transakcję, która będzie przedmiotem decyzji nadzwyczajnego walnego zgromadzenia spółki Produkty Klasztorne S.A. zaplanowanego na 7 grudnia, podano również.

"Spółka ta, po sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa i praw do znaków towarowych spółce Organic Farma Zdrowia była w trakcie reorganizacji działalności. Zgłoszone przez jednego ze znaczących akcjonariuszy projekty uchwał NWZ przewidują: emisję akcji, która zostanie skierowana do właściciela Dazumi, emisję akcji która zostanie skierowana do wybranych inwestorów oraz emisję akcji z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy Produktów Klasztornych; zmianę nazwy spółki z Produkty Klasztorne na Stoppoint; uchwałę dotyczącą przeniesienia notowań akcji spółki na rynek regulowany GPW; zmiany w składzie rady nadzorczej" – czytamy dalej.

Jeśli akcjonariusze Produktów Klasztornych zaakceptują proponowane zmiany, w ich efekcie Dazumi stanie się spółką zależną od notowanej na NewConnect spółki Produkty Klasztorne, która po zarejestrowaniu zmian będzie już działała pod nową nazwą. Dotychczasowi akcjonariusze również będą mogli skorzystać z rozpoczęcia działalności spółki w nowym segmencie. Do nich jest adresowana emisja z prawem poboru w taki sposób, że za jedną dotychczasową akcję będzie można objąć dwie nowe. Przedmiotowa emisja ma zostać przeprowadzona jeszcze w I kwartale 2017 r., wskazano w komunikacie.

"Chcemy wejść na publiczny rynek kapitałowy z dwóch powodów. Po pierwsze umożliwi nam to szerszy dostęp do nowych źródeł kapitału niezbędnego do rozwoju, zarówno w drodze emisji akcji, jak i obligacji. Po drugie, notowanie na giełdzie poza rynkową wyceną, to szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki Stoppoint, a to istotny aspekt marketingowy, mający znaczenie w relacji z naszymi partnerami biznesowymi" – stwierdził Puczyński.

Zaznaczył, że bardziej szczegółowo chce opowiedzieć o zamiarach, jeśli obecni akcjonariusze Produktów Klasztornych zaakceptują propozycje przedstawionych uchwał na najbliższym NWZ.