WYBRANE DANE FINANSOWE | 1H2023 | 1H2022 | dynamika |
---|---|---|---|
tys. PLN | |||
Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi | 73 169 | 66 098 | 11% |
Koszty działalności operacyjnej | 70 684 | 62 401 | 13% |
Zysk (strata) ze sprzedaży | 2 485 | 3 697 | -33% |
Pozostałe przychody operacyjne | 1 357 | 2 356 | -42% |
Pozostałe koszty operacyjne | 303 | 2 078 | -85% |
Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 3 539 | 3 975 | -11% |
Przychody finansowe | 53 | 509 | -90% |
Koszty finansowe | 509 | 646 | -21% |
Zysk (strata) z udziałów jednostek podporz. wycenianych metoda praw własności | -30 | -65 | |
Zysk (strata) brutto | 3 053 | 3 773 | -19% |
Zyski (straty) mniejszości | 207 | 559 | -63% |
Zysk (strata) netto | 2 403 | 2 460 | -2% |
EBITDA | 6 433 | 5 876 | 9% |
Szanowni Akcjonariusze,
W drugim kwartale 2023 r. Grupa PLI (PLATIGE) zrealizowała rekordowe w historii firmy przychody na poziomie ponad 40 mln zł.. Zysk EBITDA przekroczył 5,8 mln zł. Realizacja wielu projektów, do których przygotowywaliśmy się w pierwszym kwartale ruszyła dynamicznie. Poziom kontraktacji na koniec kwartału pozwala także optymistycznie patrzeć na przychody w kolejnych kwartałach. Zespół animacji realizuje jednocześnie kilkanaście projektów dla największych światowych deweloperów gier, niedawno otwarte studio motion capture realizuje już pierwsze zlecenia dla klientów. Aktywność w pozostałych obszarach biznesowych jest także wysoka. Dużym wyzwaniem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu marżowości projektów. Presja inflacyjna mocno wpłynęła na poziom kosztów we wszystkich obszarach. Słabnący dolar i rosnąca skala sprzedaży w tej walucie także miały negatywny wpływ na wyniki Grupy. Strajk scenarzystów w USA spowodował także zatrzymanie większości projektów filmowych, w które zaangażowani są amerykańscy twórcy. W naszym przypadku oznaczało to wstrzymanie dwóch nowych, prestiżowych projektów VFX. W kontekście tych wyzwań jesteśmy zadowoleni z wyników drugiego kwartału. Rośnie potencjał realizacyjny naszego studia i możliwości pozyskania coraz większych projektów. Pomimo trwającego strajku intensyfikujemy działalność sprzedażową skierowaną do dużych amerykańskich studiów filmowych, licząc na zwiększony popyt w przyszłości. Udane tegoroczne realizacje dla Netflix, Paramount Pictures i Sony są dobrą bazą do walki o nowe projekty. Rola naszego studia jako wiodącego producenta VFX w serialu Obliterated (Sony) jest milowym krokiem na tej drodze.
Bardzo dobrze rozwija się nasza amerykańska spółka Platige US, pozyskując coraz więcej projektów z amerykańskiego rynku reklamowego. Wzmacniamy zespół o kolejnego doświadczonego producenta. Dotychczasowe realizacje pokazują ogromny potencjał tego rynku. Naszym celem jest budowa rozpoznawalności marki Platige, która jest dobrze znana wśród wiodących deweloperów gier, ale na globalnym rynku reklamowym jesteśmy jeszcze nowym podmiotem. Coraz bardziej medialne projekty, jak ostatnie nasze realizacje reklamy samochodów GMC czy dezodorantów AXE, dają nam do tego dobre podstawy.
Niedawno raczkująca jeszcze produkcja real-time realizowana przez zespół Entertainment stanowi dziś istotny element naszego biznesu, a skala realizowanych projektów, np. cinematików dla Koreańskiego studia Nexon, nie odbiega od produkcji w tradycyjnej technologii CG. W tym zespole po raz kolejny powstały znane na całym świecie sekwencje otwierające wszystkie odcinki kolejnego sezonu Wiedźmina wykorzystywane intensywnie w globalnej promocji serialu. Nowe studio motion capture także wydatnie zwiększa nasze możliwości pozyskiwania takich produkcji.
Zespół Events/Broadcast nawiązuje współpracę z nowymi federacjami sportowymi na bazie udanych projektów wirtualnych studiów obsługujących transmisje meczów piłki nożnej. Realizuje także kolejne produkcje w technologii Virtual Set.
W tej chwili skupiamy się na realizacji pozyskanych projektów i na dalszym rozwojem naszego potencjału, co oznacza inwestycje w zespół oraz nowe technologie.
Dziękujemy
Zarząd Platige Image S.A.