Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Molecure zawarła umowy objęcia akcji serii H po cenie emisyjnej równej 18 zł

Udostępnij
  • Zakończyła się emisja 2.776.000 akcji serii H w trybie subskrypcji prywatnej, oferowanych w ramach uchwalonego kapitału docelowego, po cenie emisyjnej 18 PLN za akcję
  • W ramach oferty, akcje serii H zostały objęte przez 35 inwestorów
  • Zainteresowanie inwestorów objęciem akcji Spółki było bardzo wysokie i kilkukrotnie przewyższyło wielkość oferty
  • Środki pozyskane w drodze oferty posłużą współfinansowaniu realizacji planów strategicznych spółki Molecure na lata 2023-2025

Warszawa, 18 lipca 2023 r. – Spółka MOC (MOLECURE), firma biotechnologiczna odkrywająca i rozwijająca leki do etapu klinicznego, która wykorzystuje unikalne na świecie kompetencje w zakresie chemii medycznej i biologii do poszukiwania oraz opracowywania pierwszych w swojej klasie leków małocząsteczkowych, bezpośrednio modulujących aktywność białek oraz funkcję mRNA w terapii wielu nieuleczalnych chorób, poinformowała, że zawarła umowy objęcia na wszystkie 2.776.000 akcje serii H oferowane w trybie subskrypcji prywatnej, w ramach uchwalonego kapitału docelowego. Cena emisyjna została ustalona na 18 PLN, co oznacza, że wartość brutto oferty wyniosła około 50 mln PLN.

Z sukcesem zamknęliśmy ofertę akcji serii H, która cieszyła się dużym zainteresowaniem inwestorów, z których część nie była wcześniej obecna w naszym akcjonariacie. Dziękujemy wszystkim inwestorom za wzięcie udziału w ofercie i okazane nam zaufanie. W trakcie rozmów z inwestorami podczas oferty spotkaliśmy się z bardzo dobrym odbiorem naszej Strategii i pozytywną oceną potencjału rozwoju Spółki, co przełożyło się na zgłoszony przez inwestorów popyt kilkukrotnie wyższy od liczby oferowanych akcji. Uważamy, że przeprowadzenie emisji akcji w obecnych warunkach rynkowych było dużym sukcesem, a pozyskane z emisji środki posłużą do finansowania rozwoju programów badawczych Molecure w celu opracowania skutecznych terapii, które trafią do pacjentów cierpiących z powodu wielu nieuleczalnych chorób.– mówi Marcin Szumowski, Prezes Zarządu i akcjonariusz Molecure S.A.

Środki finansowe pozyskane w drodze oferty posłużą współfinansowaniu realizacji planów strategicznych Spółki na lata 2023-2025, obejmujących w szczególności istotny postęp w rozwoju klinicznym dwóch flagowych programów, czyli OATD-01 (pierwszego w swojej klasie inhibitora chitotriozydazy 1, CHIT1) i OATD-02 (pierwszego w swojej klasie podwójnego inhibitora arginazy), a także intensyfikację prac nad portfolio wczesnych programów, w tym przełomową technologią leków małocząsteczkowych modulujących translację mRNA oraz lekami celującymi w niezbadane dotąd cele białkowe, wspieraną zaawansowanymi metodami uczenia maszynowego i generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Molecure szacuje wydatki inwestycyjne związane z realizacją strategii od połowy 2023 roku do końca 2025 roku na ok. 250 mln PLN.

Molecure posiada - jako jedyna biotechnologiczna spółka w Polsce - dwa związki first-in-class na etapie badań klinicznych i konsekwentnie buduje wartość tych programów, zmierzając do zawarcia w latach 2023-2025 co najmniej jednej umowy partneringowej o wysokiej wartości, co może przełożyć się na wymierne korzyści dla Akcjonariuszy.

Nadrzędnym celem biznesowym naszej strategii jest komercjalizacja wytworzonej wartości intelektualnej. Zakładamy przed 2025 rokiem zawarcie umowy partneringowej dla co najmniej jednego naszego aktywa klinicznego, a także nawiązanie współprac komercyjnych dla programów będących aktualnie na wcześniejszym etapie rozwoju. Cieszymy się, że inwestorzy biorący udział w ofercie akcji docenili nasze dotychczasowe postępy oraz Strategię dalszego wzrostu. Środki pozyskane z emisji akcji wraz z innymi źródłami finansowania przyczynią się do wsparcia skutecznej i zgodnej z założonym harmonogramem realizacji postępów w rozwoju programów, a także dodatkowo umocnią naszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z partnerami” – dodaje Marcin Szumowski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus