Sprzedaż danych cyfrowych CLD (CLOUD) do kluczowych klientów wzrosła w kwietniu br. o 52% r/r, co jest najwyższym wzrostem od początku bieżącego roku. Spółka dostarczająca dane do targetowania reklamy internetowej, które zasilają kampanie największych marek na świecie, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży w strategicznym dla siebie segmencie. W perspektywie do 2025 r. Cloud Technologies będzie się również rozwijać w nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu, takich jak na przykład wykorzystanie danych w sektorze sztucznej inteligencji.
- W nowej strategii rozwoju na lata 2023-2025 naszym priorytetem jest rozwój organiczny. Bardzo dobre wyniki sprzedaży pokazują, że efektywnie wykorzystujemy naszą autorską technologię DMP i wciąż mamy potencjał do dalszego wzrostu. Sprzyja nam przy tym rosnący rynek reklamy, który dodatkowo stymulowany jest w wyniku przenoszenia budżetów marketingowych do kanałów on-line. Kluczowe znaczenie odgrywa rynek USA, który obecnie generuje ponad 80% naszych przychodów. O atrakcyjności globalnego rynku reklamy świadczy fakt, że w 2025 roku globalne wydatki na reklamę mają sięgnąć 1 biliona USD - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, między innymi w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.
W ramach realizacji nowej strategii Cloud Technologies zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 20232025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Dodatkowo, zarząd Cloud Technologies przedstawił propozycję wprowadzenia polityki dywidendowej, rekomendując wypłatę dywidendy w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu.
Cloud Technologies osiągnęło wszystkie cele założone w strategii na lata 2021-2023. Przychody z wysokomarżowego segmentu sprzedaży danych w 2022 roku wzrosły do poziomu 38,5 mln PLN (+53% r/r), a spółka stała się jednym z wiodących dostawców na globalnym rynku danych. W lipcu 2022 r. Cloud Technologies dokonało akwizycji hiszpańskiej spółki TL1 za 1,9 mln EUR, a w grudniu spółka przeszła z rynku NewConnect na Główny Rynek GPW, zaliczając udany debiut. Z kolei w lutym br. spółka sfinalizowała proces zakupu kodów źródłowych do platformy DSP, co zwiększa niezależność w funkcjonowaniu grupy kapitałowej na rynku reklamy internetowej. W ramach realizacji poprzedniej strategii (2021-2023) Cloud Technologies przeprowadziło skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego, skupując łącznie 250 000 akcji za 11,2 mln PLN oraz z powodzeniem zrealizowało projekty B+R o wartości 3,3 mln zł.