Notowany na GPW producent i wydawca gier w I kwartale osiągnął 15,9 mln zł przychodów, o 44% więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny spółki zwiększył się z 3,3 mln zł w I kw. 2022 r. do 4,1 mln zł w I kwartale br. Dynamiczny wzrost wyników ART (ARTIFEX) to zasługa aplikacji Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły w minionym kwartale o 110% rdr.
W minionym kwartale spółka wypracowała 5,7 mln zł znormalizowanej EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w tym amortyzację aktywowanych kosztów gier, oczyszczony z wpływu wydarzeń jednorazowych), wobec 5,0 mln zł przed rokiem. Wynik netto spółki wyniósł 4 mln zł, wobec 4,9 mln zł rok wcześniej, kiedy to w wynikach rozpoznano 2,5 mln zł dywidendy z likwidowanej spółki zależnej.
Największym z segmentów operacyjnych Artifex Mundi, zarówno pod względem przychodów jak i wypracowanego zysku operacyjnego, był w minionym kwartale segment free-to-play. Jego przychody wzrosły w I kwartale o 80%, do 12,8 mln zł, o czym przesądził dynamiczny rozwój aplikacji Unsolved, umożliwiającej graczom dostęp (w formule free-to-play) do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. Przychody z jej komercjalizacji zwiększyły się z 5,8 mln zł w I kw. 2022 r. do 12,3 mln zł w I kw. 2023 r. EBIT segmenty free-to-play wzrósł rdr. o 84%, do 3,2 mln zł. Segment gier HOPA, komercjalizowanych w modelu premium, osiągnął w I kwartale br. 3,0 mln zł przychodów oraz 2,3 mln zł EBIT.
- Mamy za sobą udany kwartał, będący, w naszej ocenie, pierwszym aktem co najmniej równie udanego roku. Konsekwentna realizacja planu rozwoju aplikacji Unsolved przekłada się na wzrost potencjału komercyjnego. Osiągnięty w minionych miesiącach znaczący wzrost kluczowych KPI aplikacji nie wyczerpuje potencjału Unsolved. Liczymy, że dalsze jej modyfikacje, m.in. poprzez poszerzenie dostępnego w niej kontentu, stworzą przestrzeń dla dalszego wzrostu inwestycji w jej popularyzację i w konsekwencji – dla wzrostu generowanych przez nią zysków – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.