Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Livechat w IV kw roku obrotowego 2022/23 były wyższe o 37% r/r

Udostępnij

Zarząd LVC (LIVECHAT) poinformuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software za okres trzech miesięcy zakończonych w marcu 2023 roku (IV kwartał roku finansowego 2022/23) wyniosły 20,02 mln USD i były o 37,0% wyższe od osiągniętych w okresie styczeń - marzec 2022 r.

W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2022) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD.

Dla porównania, w okresie październik - grudzień 2022 r. (III kwartał roku finansowego 2022/23) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 18,91 mln USD.

Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego średniego przychodu na klienta (ARPU) wynikającego przede wszystkim z procesu zmiany cenników wszystkich produktów, który rozpoczął się w maju 2022 roku.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) Grupy ze wszystkich produktów, na koniec marca 2023 r. wyniosła 6,40 mln USD co oznacza wzrost o 0,8% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 i o 37,9% rok do roku.

Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

  • zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów Grupy. Na koniec marca 2023 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 159,7 USD wobec 160,7 USD na koniec grudnia 2022 r. i 120,9 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 121,0 USD na koniec marca 2023 wobec 115,1 USD na koniec poprzedniego kwartału i 102,3 USD przed rokiem.
  • wzrost liczby klientów produktów Grupy. Na koniec IV kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.061 a ChatBot 2.708.

Przychody wygenerowane przez ChatBot spadły o 0,7% w stosunku do poprzedniego kwartału i wzrosły o 33,2% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Kwartalny spadek wynika głównie z wysokich płatności rocznych i płatności za interakcje przekraczające limity ustalone w abonamencie w poprzednim kwartale. MRR produktu ChatBot wzrosło w trakcie kwartału o ponad 9% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 r.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.com. W związku z przejęciem domeny text.com i planowanym rebrandingiem spółek Grupy, treści korporacyjne są stopniowo przenoszone na tą domenę.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus