Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki Eurotel za 2022 rok i list do akcjonariuszy

Udostępnij

 

 

 

WYBRANE DANE FINANSOWE (tys. zł) 2022 2021 dynamika
       
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów 620 707 490 244 26,6%
Zysk brutto 50 161 29 974 67,3%
Zysk netto, razem 40 512 24 259 67,0%
       
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 40 894 44 411 -7,9%
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej 13 771 -4 721 -
Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -31 185 -35 336 -11,7%
Przepływy pieniężne netto, razem 23 480 4 354 439,3%
       
Aktywa, razem 211 220 184 634 14,4%
Zobowiązania ogółem 107 544 100 909 6,6%
Kapitał własny ogółem 103 676 83 725 23,8%
Kapitał akcyjny 750 750 0,0%
       
liczba akcji (w szt.) 3 748 255 3 748 255 0,0%
Zysk na jedną akcję zwykłą (w zł/ EUR) 10,81 6,47 67,1%
Wartość księgowa na jedną akcję (w zł/EUR) 27,66 22,34 23,8%

 

 

Szanowni Państwo,

Przekazujemy Państwu raport roczny Eurotel SA i Grupy Eurotel za 2022 rok z przekonaniem, że osiągnięte w raportowanym okresie wyniki finansowe naszych spółek mogą być podstawą do satysfakcji i potwierdzeniem słuszności inwestycji w akcje naszej Spółki.

W raportowanym roku osiągnęliśmy skonsolidowane przychody wysokości 620 707 tys. zł, co jest wzrostem do poprzedniego okresu o 27% oraz skonsolidowany zysk netto wysokości 40 512 tys. zł, co jest lepszym wynikiem o 67%.

Miniony 2022 rok był pierwszym rokiem normalnej działalności po okresie dwóch lat różnego rodzaju ograniczeń związanych z pandemią. Powrót do normalności pozwolił na wykazanie pełnego potencjału spółek Grupy, które w okresie pandemii podniosły efektywność swojego działania. Przy braku ograniczeń w dostępności do towaru, jego zaopatrzenia, różnorodnych ograniczeń dotyczących klientów czy po prostu możliwości prowadzenia normalnej działalności we wszystkich kanałach sprzedaży jakimi dysponują spółki Grupy, osiągnięte wyniki wykazały skokowy wzrost po dwóch latach wielu trudności i ograniczeń.

W 2022 roku miała miejsce również zmiana w strukturze grupy ETL (EUROTEL) związana ze sprzedażą posiadanych przez Emitenta 46% akcji spółki stowarzyszonej Soon Energy Poland Sp. z o.o. która wpłynęła na ostateczne wyniki Eurotel SA podnosząc ich wielkość o prawie 10 mln zł. Tym samym spółka Soon Energy Poland Sp. z o.o. nie jest już od tego momentu w Grupie Eurotel.

W ramach Eurotel SA osiągnięto przychody wysokości 546 183 tys. zł, co było lepszym wynikiem w porównaniu do ubiegłego roku o prawie 35% oraz zysk netto który wyniósł 41 058 tys. zł i był o poprawiony o ponad 104% procent w stosunku do 2021 roku.

Największe znaczenie dla osiągniętych rezultatów miał segment iDream związany ze sprzedaży produktów marki Apple, który wykazał wzrost efektywności działania we wszystkich kanałach sprzedaży, co szczególnie cieszy, gdyż oznacza, że wzrosty w jednym kanale nie były konsekwencją obniżania się sprzedaży w innym jak to miało miejsce w czasie pandemii. Segment T-Mobile, który historycznie jest najstarszym segmentem w Eurotel SA wykazał również znaczącą poprawę, której przyczyny wynikały głównie ze zmian organizacyjnych wewnątrz tego działu w Spółce oraz modyfikacji systemu prowizyjnego wprowadzonej przez operatora.

Segment Canal+ osiągnął stabilne i dodatnie rezultaty działalności, co na tak dojrzałym i konkurencyjnym rynku można uważać za osiągnięcie zakładanego celu.

W ramach spółki zależnej Viamind Sp. z o.o. osiągnięto również dodatni wynik działalności. Osiągnięto w 2022 roku przychody na poziomie 75 163 tys. zł, co stanowi 89% wyniku uzyskanego w poprzednim roku oraz zysk netto wysokości 2 482 tys. zł, co jest gorszym wynikiem do ubiegłego roku o ponad 50% procent.

W segmencie Play wynik podobnie jak w poprzednich latach był na podobnym poziomie, ale przy założeniu, że rynek z roku na rok jest coraz trudniejszy, rezultat ten należy uznać za zadowalający.

W segmencie MiMarkt dotyczącym produktów Xiaomi, nie udało się osiągnąć poziomu wyników z 2021 roku i przez to cały wynik Viamind Sp. z o.o. był gorszy niż w poprzednim roku. Wynikało to przede wszystkim ze zmian organizacyjnych w Xiaomi, które skutkowały przede wszystkim brakiem kompleksowej i regularnie prowadzonej akcji promocyjnej na produkty tego producenta w salonach sprzedaży, która w tym segmencie ma kluczowy wpływ na osiągane wyniki.

Rezultatem powyższych wyników i znaczącego wzrostu ich skali, było pozytywne odebranie efektów działalności Eurotel SA co znalazło odzwierciedlenie we wzroście kursu jej akcji. Dziękujemy wszystkim Państwu, którzy byli lub dopiero stali się naszymi akcjonariuszami w ostatnim czasie i mamy nadzieję, że przedstawione rezultaty za 2022 rok, pozwalają na potwierdzenie słuszności podjętych decyzji inwestycyjnych dotyczących naszej Spółki. Uzyskane wyniki pozwalają na zaproponowanie na WZA za 2022 rok wysokiej dywidendy, która mamy nadzieję będzie potwierdzeniem tych rezultatów.

Na koniec chcemy podziękować Państwu jako inwestorom i współwłaścicielom Eurotel SA, wszystkim pracownikom i partnerom handlowym dzięki którym udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki oraz przede wszystkim naszym klientom, którym staramy się dostarczać produkty i usługi zgodnie z ich oczekiwaniami i na najwyższym poziomie.

W imieniu Zarządu Eurotel SA.

Prezes Zarządu

Krzysztof Stepokura

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus