Warszawa, 09.11.2016 (ISBnews/ISBhandel) - RDN (REDAN) planuje utrzymać dynamikę rozwoju dyskontowej sieci TXM Textilmarket w 2017 r. na poziomie tegorocznego - w kraju i za granicą otworzy łącznie około 50-60 sklepów, poinformował ISBhandel prezes Bogusz Kruszyński.
"Na rynku dyskontowym planujemy dynamiczny rozwój, porównywalny do tegorocznego, w skali całego przyszłego roku powinniśmy otworzyć zarówno w Polsce, jak i za granicą łącznie około 50-60 sklepów. W części modowej nie stawiamy na intensywny rozwój, powiększy się jedynie o kilka sklepów sieć Top Secret, licząc nowe otwarcia i zamknięcia tych istniejących. Sieć Troll będzie się zmniejszać, ale nie planujemy jej likwidacji" - powiedział Kruszyński w rozmowie z ISBhandel.
Na dyskontowych rynkach zagranicznych najwięcej otwarć w 2017 r. zaplanowanych jest w Rumunii - kilkanaście, marka TXM obecna jest również w Czechach i na Słowacji, obecnie zagranicą ma 32 placówki. W tym roku otworzy jeszcze 8 w Rumunii i 2 na Słowacji. W przyszłym roku planuje zmiany lokalizacji na rynku czeskim.
Sieć TXM łącznie ma 379 sklepów, w tym w Polsce 347. Do końca roku powinna powiększyć się jeszcze o około 20 placówek, od początku br. zostało otwartych 40 salonów w Polsce i 17 zagranicą.
Na rynku modowym dynamika otwarć do końca roku będzie niewielka, powiększy się jedynie sieć Top Secret; Grupa otworzy 3 sklepy w Polsce (Gdańsk, Żuromin i Tczew) oraz 1-2 na Ukrainie. Obecnie działa 338 salonów marek Top Secret, Troll oraz Drywash, w tym 297 w Polsce, 10 w Rosji oraz 31 na Ukrainie.
"W segmencie modowym na rynku zagranicznym nie stawiamy na dynamiczny rozwój, nie mamy planów ekspansywnych. W części modowej stawiamy nie na rozwój, a na umocnienie biznesu, chcemy, aby zaczął na siebie zarabiać" - dodał Kruszyński.
Zgodnie ze stanem na koniec września br., Redan posiada łącznie 717 placówek na rynku dyskontowym i modowym.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 560 mln zł w 2015 r.