Spółka BEE (BEEIN), notowany na rynku NewConnect dostawca rozwiązań z sektora OZE, uzyskała w 2022 roku szacunkowe przychody w wys. 32,3 mln zł (vs 17,5 mln zł w 2021 roku). W okresie października do grudnia br. sprzedaż spółki wyniosła 9,5 mln zł (vs. 4,8 mln zł r/r). Uzyskane rezultaty to wynik konsekwentnego rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych (sprzedaż do 15 krajów Europy) oraz założonego w strategii wykorzystania potencjału tkwiącego w rozwoju kanałów dystrybucji oraz montażu pomp ciepła marki własnej. Z początkiem 2023 roku spółka rozszerza ofertę o kolejne urządzenia związane z montażem pomp ciepła.
- Obiecujące wyniki sprzedażowe za ostatni kwartał 2022 r. upewniają nas w przekonaniu, że także w dobie dynamicznie zmieniającej się sytuacji geopolitycznej i rynkowej nasza strategia się sprawdza, a jej realizacja przynosi zakładane efekty. Jesteśmy zadowoleni z odnotowania wysokiego poziomu przychodów mimo sezonowo słabszego IV kwartału w branży OZE. Osiągane wyniki stanowią dla nas i naszych inwestorów rezultat realizacji wcześniejszych zapowiedzi. Taką jest m.in. stały wzrost sieci dystrybucji w Europie, a z drugiej strony – zakresu oferty, co w najbliższych tygodniach także jest planowane – mówi Michał Sochacki, Prezes spółki beeIN S.A.
Oprócz stałego rozwoju ekspansji na międzynarodowych rynkach (kraje bałtyckie, Środkowej Europy Bałkany, wybrane kraje Europy Zachodniej) – szczególnie w krajach, w których funkcjonują atrakcyjne systemy dotowania odnawialnych źródeł energii – BeeIN zwiększa także udział przychodów z obszaru pomp ciepła głownie dzięki autorskiej marce SPRSUN SELECT. Spółka zawdzięcza rosnące wyniki sprzedażowe m.in. odpowiednio szybkiemu zatowarowaniu, które pozwoliło jej nieprzerwanie oferować wysokiej klasy urządzenia pomimo ich czasowych deficytów na rynku.
- Dzięki trafnemu przewidzeniu zapotrzebowania na pompy ciepła w 2022 r. wyprzedziliśmy konkurencję, gwarantując naszym klientom krótkie terminy realizacji zamówień oraz wysokiej jakości obsługę posprzedażową. Naszą przewagą konkurencyjną jest wsparcie posprzedażowe w tym serwis połączony ze zdalnym monitoringiem, który w perspektywie długofalowej optymalizuje koszty obsługi. To wprost przekłada na wzrost zainteresowania pompami ciepła oferowanymi przez spółkę - dodaje Michał Sochacki.