W trakcie spotkania władze spółki omówiły wyniki trzeciego kwartału i perspektywy na kolejne okresy. Władze odnosiły się także do dotychczasowego przebiegu mundialu, nowego porozumienia z PZPN, technologii BetBuilder i planowanych oszczędności.
Spotkanie z zarządem STH (STSHOLDING) miało miejsce 24 listopada 2022 r. Przytoczone liczby i dane wynikają bezpośrednio z wypowiedzi uczestników spotkania i nie były przez nas weryfikowane w sprawozdaniu lub w innych źródłach.
Podsumowanie trzech kwartałów 2022 r.
- Wygenerowany w zakończonym okresie GGR to 832 mln zł, NGR 463 mln zł (z czego 81,% w kanale online), natomiast marża EBITDA wyniosła 40,9%.
- W samym trzecim kwartale NGR był równy 167 mln zł, co jest rekordową kwartalną wartością, osiągniętą mimo okresu wakacyjnego. „Q4 powinien być jeszcze lepszy”.
- Na koniec września spółka miała 1,76 mln klientów w bazie, którzy w Q1-Q3 złożyli zakłady na 3,3 mld zł (nieznaczny wzrost r/r).
- Sama wysokość zawieranych zakładów nie jest szczególnie kluczowym parametrem. Bardziej istotny jest NGR, efektywne prowadzenie biznesu i pozyskiwanie klientów. Wiele firm rozdaje wysokie bonusy, przez co wysokość stawek rośnie, ale nie przekłada się to na ich wyniki.
- Okres trzech pierwszych kwartałów 2022 r. trudno porównywać do analogicznego okresu 2021 r., wówczas trwało Euro. Niemniej dzięki udanemu okresowi wakacyjnemu i zmianami w kalendarzu spowodowanymi MŚ w Katarze (część rozgrywek przeniesiona na wrzesień), r/r spółka odnotowała wzrost zarówno GGR jak i NGR.
- W Q1-Q3 spółka pozyskała 163 tys. nowych klientów (First-time deposit) i 237 tys. nowych rejestracji. To mniej r/r, ale obecnie akwizycja podczas MŚ w Katarze jest lepsza niż w ubiegłym roku w trakcie Euro, więc Q4 będzie pod tym względem lepszy.
- Liczba aktywnych użytkowników była w zakończonym okresie równa 576 tys. Ale biorąc pod uwagę aktualną aktywność „ta liczba za cały ten rok będzie bardzo wysoka”.
- Spółka jako sponsor reprezentacji Polski, podczas meczów ma bardzo dużą akwizycję. Podczas meczów przez mistrzostwami udało się wygenerować dwukrotnie więcej klientów niż podczas meczów towarzyskich przez Euro. Akwizycja pozostaje bardzo mocna podczas mundialu.
Nowości w ofercie
- Nowym rozwiązaniem jest BetBuilder, czyli możliwość łączenia na jednym zakładzie wydarzeń dotyczących jednego meczu. Normalnie nie jest to możliwe, w tym przypadku kurs jest automatycznie wyliczany. To popularne rozwiązanie szczególnie w USA.
- BetBuilder daje bukmacherowi dużo większą wygrywalność niż tradycyjne zakłady. Cel to aby w przyszłym roku ten typ stanowił 10-15% wszystkich zakładów, co przełoży się też na wzrost wygrywalności.
- Spółka zawarła nowe porozumienie z PZPN i Ekstraklasą, sprawa trwała 11 lat „i dalej w UOKiKu trwa”. Umowa jest objęta klauzulą poufności, ale warunki są lepsze niż w przypadku poprzedniej i będzie to widoczne w wynikach za pierwszy i drugi kwartał. Aktualnie tylko STS ma takie porozumienie.
- Rozpoczęto współpracę z Future Anthem, spółki zajmującej się machine learning. Pozwala to na analizę danych w czasie rzeczywistym np. jak duży powinien być bonus dla gracza, który przestał obstawiać.
Wyniki finansowe i dywidenda
- Po dziewięciu miesiącach 2022 r. spółka wypracowała 413 mln zł przychodów vs 381 w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym III kwartale było to 150 mln zł, o 25% więcej r/r.
- EBITDA korygowana o koszt programu motywacyjnego wyniosła w tym okresie 190 mln zł vs 178 w Q1-Q3 2021 r. W trzecim kwartale było to 73 mln zł vs 52 mln zł w porównywalnym okresie.
- Zysk netto grupy wyniósł 111 mln zł, a STS S.A. 131 mln zł. Kwoty uwzględniają 9 mln zł odpisu związanego z postępowaniem karnym, które toczy się przeciwko byłemu klientowi.
- Zysk netto grupy wzrósł w III kwartale o 65% r/r.
- Spółka nie posiada zadłużenia bankowego, a posiadana gotówka ulokowana jest na wysokoprocentowych lokatach.
- Uwzględniając dostępne środki pieniężne i linie kredytowe spółka dysponuje kapitałem w wysokości 240 mln zł.
- Spółka planuje kolejną wypłatę dywidendy na okolice maja i będzie to ostatnia część zysku za 2021 r. i część zysku za 2022 r. Z uwagi na strukturę spółki, utrzymana zostanie wypłata w dwóch ratach.
Perspektywy na kolejne okresy
- Czwarty kwartał zaczął się bardzo silnym październikiem, „wszystkie liczby były all time high”. „Mundial idzie póki co dużo lepiej niż powinien iść”.
- Pozyskiwanie nowych klientów idzie „dramatycznie dobrze”. Rekord akwizycyjny odnotowano już przy pierwszym meczu mistrzostw.
- Mundial to też intensyfikacja działań marketingowych i należy oczekiwać wzrostu bazy kosztowej, jest ona jednak „trzymana w ryzach”.
- Cel na 2022 r. to marża EBITDA na poziomie co najmniej 40%.
- W tym roku możliwe jest dojście do 1 mln aktywnych klientów.
- Plany na przyszły rok (w tym m.in. dotyczący dużych kilkudziesięciu milionów oszczędności) i szacunki EBITDA powinny pojawić się w pierwszych dniach stycznia.
- Spółka zakłada, że pierwsze półrocze przyszłego roku będzie bardzo silne, pozwoli na to baza klientów pozyskana podczas mundialu.
- Możliwe są przetasowania na rynku, jest bardzo dużo podmiotów generujących straty.
- Spółka pozostaje ostrożna w kwestii akwizycji, na rynku europejskim ceny są dalej stosunkowo wysokie.