MNC (MENNICA) sprzedała w III kwartale 5,5 tys. sztabek złota o wadze 1g (wzrost o 1000% r/r) i 3 tys. sztabek o masie 5g (wzrost o 230% r/r), poinformowała dyrektor działu produktów inwestycyjnych Mennica Polska od 1766 Marta Bassani-Prusik.
„W samym trzecim kwartale br. spółka sprzedała 5500 sztabek o wadze 1g, względem 550 w analogicznym okresie 2015 roku (wzrost o 1000%). Jeśli natomiast chodzi o sztabki o masie 5g, w trzecim kwartale br. sprzedaliśmy 3000 sztuk, względem 1300 sztuk w tym samym okresie 2015 roku (wzrost o 230%). Sprzedaż w ostatnim kwartale jest potwierdzeniem właściwie obranego kierunku promocyjnego oferty Mennicy Polskiej" – powiedziała Bassani-Prusik, cytowana w komunikacie.
Mennica Polska, jako jedyny producent sztabek złota inwestycyjnego i największy dystrybutor detaliczny na polskim rynku, zanotowała ponad 33-proc. wzrost r/r sprzedaży produktów inwestycyjnych w okresie trzech kwartałów 2016 r., podano również.
„Na popyt na rynku złota duży wpływ ma m. in. sytuacja polityczno-gospodarcza na świecie. Na początku 2016 r. ceny złota kształtowały się na stabilnym, niskim poziomie ok. 1 097 USD/oz. Dopiero z początkiem lutego złoty kruszec znacznie zyskał na wartości, powodując ożywienie w sprzedaży produktów inwestycyjnych. Najdrożej za uncję płacono na początku lipca, kiedy kurs wyniósł 1366,25 USD/oz. Od tego okresu do końca trzeciego kwartału 2016 roku można było zauważyć stabilizację cen. Obecnie uncja złota wyceniana jest na ok. 1279 USD/oz" – czytamy dalej.
Mennica Polska jest czołowym producentem monet i numizmatów w Polsce i Europie. Realizuje również inwestycje deweloperskie w Warszawie. Akcje spółki są notowane na GPW od kwietnia 1998 r.