- Przychody z gier: 19,7 mln PLN
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,1 mln PLN
- 18 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing
[mln PLN] |
Styczeń |
Luty |
Zmiana % m/m |
Przychody z gier |
24,57 |
19,68 |
-19,9% |
Prowizje platform |
1,49 |
1,58 |
+5,8% |
User Acquisition |
14,91 |
11,01 |
-26,1% |
Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform |
8,18 |
7,09 |
-13,3% |
Przychody z gier Grupy BBT (BOOMBIT) w lutym 2022 r. wyniosły 19,68 mln PLN (-19,9% m/m). Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 11,01 mln PLN (-26,1% m/m), a koszty prowizji platform wzrosły do 1,58 mln PLN (+5,8% m/m). W rezultacie przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły w lutym 7,09 mln PLN (-13,3% m/m). Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w lutym to 18 mln.
“Luty to najkrótszy miesiąc w roku z prawie 10% mniejszą liczbą dni niż w pozostałych miesiącach. W przeliczeniu na liczbę dni wyniki są porównywalne lub nawet lepsze w porównaniu do ostatnich kilkunastu miesięcy. Dlatego uważamy, że lutowe wyniki są bardzo dobre, tym bardziej, że nie wydaliśmy ostatnio dużych gier, które generowałyby dodatkowe, znaczące przychody. Ta sytuacja ostatnio się zmieniła, ponieważ w czwartek 3 marca uruchomiliśmy Baseball Club, nową grę Mid-Core stworzoną przez doświadczony zespół wewnętrzny. Mocno liczymy na ten tytuł w kontekście tegorocznych wyników” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. - “Dodatkowo, zgodnie z naszą długoterminową strategią trzech filarów, w lutym stworzyliśmy nowe Joint Venture. Tym razem nawiązaliśmy współpracę z Cherrypick Games, doświadczoną i znaną polską firmą zajmującą się grami mobilnymi. Wspólnie będziemy pracować nad grami z gatunku Merge, których tej pory nie mieliśmy w naszym portfolio i uważamy, że będzie to mocny i ciekawy dodatek do naszej oferty. Chcemy też wykorzystać nasze doświadczenie i narzędzia w celu promocji kilku starszych tytułów z ich portfolio - dodaje Marcin Olejarz.
Przychody z gier Hyper-Casual, wyniosły w lutym 9,7 mln PLN i podobnie jak w poprzednim miesiącu stanowiły połowę wszystkich przychodów. Wśród najpopularniejszych tytułów pozostały dwie gry Mid-Core Hunt Royale i Darts Club oraz osiągające dobre wyniki, popularne wśród graczy gry Hyper-Casual Crazy Plane Landing, Car Driving School Simulator czy Jump Into The Plane.
Grupa BoomBit konsekwentnie realizuje strategię opartą na dywersyfikacji źródeł przychodów i przygotowuje kolejne tytuły rozwijając wszystkie trzy filary działalności: produkcję wewnętrzną, BoomHits oraz Joint Venture. 3 marca zadebiutowała Baseball Club, nowa gra Mid-Core przygotowana przez zespół BoomBit, a w lutym Grupa zawarła umowę joint venture z Cherrypick Games notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier mobilnych. W ramach współpracy producenci planują wykorzystać wzajemne synergie oraz posiadany w każdej ze spółek know-how i zamierzają wspólnie wydawać przede wszystkim gry typu merge. Pierwsza taka produkcja może zostać wprowadzona na rynek pod koniec 2022 roku, a wcześniej Grupa BoomBit będzie testowała skalowalność kilku gotowych gier z portfolio partnera w których spółka widzi duży potencjał i możliwość wykorzystania narzędzi stosowanych przy promocji gier Grupy BoomBit.
Luty 2022 - TOP 5
- Hunt Royale 5,2 mln PLN
- Darts Club 2,3 mln PLN
- Crazy Plane Landing 0,9 mln PLN
- Car Driving School Simulator 0,9 mln PLN
- Jump Into The Plane 0,6 mln PLN