B24 (BRAND24) udostępnił swoje narzędzia do monitorowania mediów internetowych, aby wyłapywać oraz blokować konta i boty szerzące kłamstwa dotyczące wojny w Ukrainie.
Spółka zdecydowała się zawiesić sprzedaż i działania marketingowe na rynek rosyjski. Rosja była jednak marginalnym rynkiem - stanowiła mniej niż 1% klientów Brand24. Decyzja nie ma wpływu na cele Spółki. Warto przypomnieć, że dominująca większość klientów Brand24 płaci w dolarach i pochodzi z zachodnich rynków.
Globalny dostawca usług do monitorowania mediów internetowych – giełdowy Brand24 – aktywnie włączył się w pomoc Ukrainie, zaatakowanej przez putinowski reżim.
- Pracujemy blisko z NASK w walce z dezinformacją. Stworzyliśmy m.in. profil twitter.com/przeciw_wojnie, gdzie publikujemy ostrzeżenia o dezinformacji i demaskujemy profile botów ją napędzające. Udało nam się w ten sposób zneutralizować setki botów, a zasięg dezinformacji, jaką rozsiewały, spadł z milionów do dziesiątek tysięcy impresji. Nasza praca miała wpływ nawet na BBC online, które pod naszym naciskiem usunęło szkodliwe treści – mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – Udostępniliśmy też specjalną podstronę Brand24 dla zweryfikowanych wolontariuszy, którzy dzięki niej trafiają na główne węzły dezinformacji i demaskują je – dodaje Michał Sadowski.
- Udostępniliśmy jednocześnie nasze narzędzia kilkudziesięciu organizacjom fact-checkingowym oraz koordynującym pomoc dla Ukrainy i uchodźców. Dzięki temu mogą one monitorować indywidualne oferty pomocy i przekierowywać je w jedno miejsce. Konta otrzymały m.in. takie organizacje jak Fundacja Pravda, Konkret24, Outriders, TechToTheRescue - wymienia Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.