4,3 mln zł szacunkowych przychodów ze sprzedaży wypracowała w 2021 roku notowana na NewConnect spółka CRB (CARBONSTU). W samym IV kwartale 2021 Studio odnotowało szacunkowe przychody na poziomie 0,9 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż gier z autorskiej serii The Wizards oraz rosnąca popularność technologii VR. Rok 2021 był dla Carbon Studio okresem koncentracji nad promocją i wydaniem największego tytułu z portfolio spółki – Warhammer Aga of Sigmar: Tempestfall. Premiera gry odbyła się 17 listopada. Aktualnie zespół Carbon Studio pracuje nad rozwojem tytułu o wersje kompatybilne z platformą Oculus Quest. Zarząd spółki liczy, że przełoży się to na monetyzację projektu.
- Nasza flagowa seria The Wizards cały czas cieszy się dużą popularnością, przede wszystkim dzięki zwiększającej się bazie użytkowników Oculus Quest. Ma to niezmiennie przełożenie na wyniki finansowe Carbon Studio. To właśnie dzięki popularności, zarówno naszych gier, jak i technologii VR, kolejny rok z rzędu udało nam się zamknąć raportowany okres dobrymi wynikami. Szacunkowe przychody netto w 2021 osiągnęły poziom 4,3 mln zł, to wzrost r/r o 59% – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Już teraz widzimy, że wyniki za rok 2021 są na zadowalającym poziomie. Utwierdza nas to też w tym, że obraliśmy słuszny kierunek rozwoju projektowego, a wirtualny świat staje się coraz bardziej atrakcyjny dla odbiorcy – dodaje.
Wspomniana wcześniej seria gier VR – The Wizards jest kampanią fabularną z podróżą w czasie, epickimi bitwami w Królestwie Meliora i bogatą historią. Jej podstawową mechaniką jest rzucanie zaklęć poprzez wykonywanie prostych gestów rąk. Od maja ub. roku, najnowsza część z serii - The Wizards Dark Times, dostępna jest nie tylko na PC VR, ale i na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2.
Gry z serii The Wizards sprzedały się do tej pory łącznie w ponad 250 000 egz.
Dzień 17 listopada 2021 to ważna data w historii Carbon Studio. Wtedy bowiem miała miejsce premiera największego projektu z portfolio Carbon Studio – Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall. To pierwsza gra z docenianego przez graczy uniwersum Warhammer Age of Sigmar, która zadebiutowała w technologii wirtualnej rzeczywistości (na PC VR). Aktualnie zespół Carbon Studio pracuje nad tym by projekt wydać także w wersji na Oculus Quest. Zarząd spółki upatruje duży potencjał sprzedażowy w tej platformie, co w konsekwencji powinno pozytywnie wpłynąć na dalszą monetyzację gry i tym samym przełożyć się na wzrost wyników finansowych spółki.
Prace przy projekcie Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall wspierał właściciel IP – globalny producent gier bitewnych – Games Workshop.
W tym samym miesiącu, listopadzie 2021, NWZ Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wprowadzenia 3-letniego programu motywacyjnego, skierowanego do kluczowego personelu. W jego ramach ok. 25 pracowników Carbon Studio otrzyma możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E.
IV kwartał 2021 r. był ważnym okresem dla całej grupy Carbon Studio, bowiem w październiku zadebiutowała VR-owa wersja gry Lust for Darkness z portfolio Movie Games. Za adaptację tytułu do świata VR odpowiedzialny był zespół Iron VR – spółki zależnej Carbon Studio. Miesiąc później wydana została wersja ocenzurowana pt. Lust for Darkness M Edition. Lust for Darkness VR to najnowsza odsłona cenionego przez graczy tytułu, inspirowanego dziełami H. P. Lovecraft’ a i Z. Beksińskiego.
Carbon Studio nie zwalnia tempa i obecnie pracuje nad nowym tytułem o roboczej nazwie VRSlasher, który znajduje się w fazie prototypowania. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planowane jest jeszcze w tym roku. Ponadto Carbon Studio planuje przeniesienie notowań z NewConnect na rynek regulowany GPW w Warszawie. Aktualnie spółka pracuje nad Prospektem Emisyjnym.