Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sprzedaż AmRestu wzrosła w IV kwartale 2021 r. o 35,6% r/r

Udostępnij

Wstępne wyniki sprzedaży EAT (AMREST) wyniosły w IV kwartale 2021 r. 539 mln EUR i były o 35,6% wyższe niż w analogicznym kwartale 2020 r. Wstępna sprzedaż za cały rok 2020 wyniosła 1,917 mld EUR i była 25,9% wyższa niż rok wcześniej. Na koniec grudnia otwartych było 99% lokali spółki.

Na największym rynku operacyjnym spółki, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sprzedaż w IV kwartale 2021 r. wzrosła o 46,1% r/r do 250,58 mln EUR. Rynki Europy Zachodniej i Rosji odnotowały w tym okresie odpowiednio 27,4% i 30,5% wzrost przychodów. 

"W czwartym kwartale 2021, pomimo wyraźnego wpływu na biznes szybko rozprzestrzeniającego się nowego wariantu Covid-19 i związanego z tym zwiększenia restrykcji nałożonych przez wiele krajów w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się pandemii, sprzedaż Grupy osiągnęła drugi raz z rzędu nowy rekord wszech czasów. Ograniczenia, które nadal warunkują zarówno liczbę otwartych restauracji, jak i pojemność tych otwartych były szczególnie dotkliwe dla sprzedaży w kanale dine-in. Stały postęp w dostosowywaniu naszego modelu biznesowego do innych kanałów działalności oraz doskonała jakość oferowanych usług umożliwiły jednak AmRest kontynuację stabilnego wzrostu poziomu sprzedaży" - czytamy w komunikacie

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus