- Przychody z gier: 24,8 mln PLN
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7 mln PLN
- 24,3 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing
- 240,8 mln PLN przychodów z gier i 237,8 mln pobrań w całym 2021 roku
[mln PLN] |
Listopad |
Grudzień |
Zmiana % m/m |
Przychody z gier |
21,60 |
24,76 |
+14,6% |
Prowizje platform |
1,32 |
1,73 |
+30,8% |
User Acquisition |
11,82 |
16,04 |
+35,7% |
Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform |
8,46 |
7,00 |
-17,3% |
W grudniu 2021 r. Grupa BBT (BOOMBIT) miała 24,76 mln PLN (+14,6% m/m) przychodów z gier. Koszty prowizji platform wzrosły do 1,73 mln PLN (+30,8% m/m), natomiast wydatki na User Acquisition, które przekładają się na wzrost przychodów były na poziomie 16,04 mln PLN (+35,7% m/m). W rezultacie przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7 mln PLN (-17,3% m/m), a łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w grudniu to 24,3 mln.
“Za nami bardzo udany rok, który zakończyliśmy mocnym akcentem ustanawiając w grudniu drugi najlepszy w historii wynik pod względem przychodów gier. Specyfika ostatniego miesiąca, sytuacja na rynku reklamy oraz intensywna promocja naszych tytułów przełożyły się na satysfakcjonujące nas rezultaty, a jednocześnie na widoczny wzrost kosztów User Acquisition. Ich udział w przychodach był wyższy niż średnia dla całego roku, która wynosi niecałe 58%. Ponadto w grudniu koszty UA dla gier Mid-Core, dla których okres zwrotu jest dłuższy niż w przypadku gier Hyper-Casual, były istotnie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Zgodnie z naszą polityką User Acquisition ma zarabiać, co oznacza, że wyższy poziom wydatków na User Acquisition ma przełożyć się na wyższe przychody” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. - “Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów i z tego jak rozwija się Grupa BoomBit. Wydaliśmy ponad 20 gier, nad którymi intensywnie pracowały wszystkie trzy obszary działalności, a kolejne tytuły które zamierzamy wydać w 2022 roku zapowiadają się obiecująco” - dodaje Marcin Olejarz.
Najpopularniejszymi tytułami w grudniu były: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing, Car Driving School Simulator oraz Kiss in Public. Za ostatni z wymienionych tytułów odpowiada BoomHits, a dobre wyniki osiągnął także Hyper Knight najnowsza gra wydana w grudniu przez Skyloft, spółkę Joint Venture Grupy BoomBit. Przychody z gier Hyper-Casual, wyniosły 14,3 mln PLN i stanowiły 58% wszystkich przychodów. W przygotowaniu są kolejne tytuły tego typu, a zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w pierwszych miesiącach 2022 r. mają także zostać zakończone prace nad nową produkcją Mid-Core.
Grupa BoomBit w całym 2021 roku wypracowała 240,8 mln PLN przychodów z gier (+72,3% r/r), a liczba pobrań wyniosła 237,8 mln. Gry z największymi przychodami w ostatnich 12 miesiącach to Hunt Royale, Slingshot Stunt Driver i Bike Jump.
2021 TOP 10
- Hunt Royale 42,1 mln PLN
- Slingshot Stunt Driver 23,8 mln PLN
- Bike Jump 17.1 mln PLN
- Darts Club 14,9 mln PLN
- Make It Fly 13,9 mln PLN
- Shoe Race 9,6 mln PLN
- Base Jump Wing Suit Flying 8,5 mln PLN
- SuperHero Race 7,1 mln PLN
- Idle Inventor - Factory Tycoon 6,5 mln PLN
- Construction Ramp Jumping 6,2 mln PLN