yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w pierwszym półroczu 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie blisko 8,4 mln zł, co oznacza wzrost o 87% rok do roku. Sprzedaż online wzrósła w tym czasie o 91% rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 128% rdr.
W trakcie pierwszego półrocza 2021 yestersen pozyskał o 27% klientów więcej niż w rekordowym drugim półroczu 2020 i ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie rok ubiegłego. Plan spółki zakłada, żeby na koniec roku liczba klientów wzrosła do 35 tys.
Tegoroczny plan platformy to osiągniecie obrotów na poziomie 19-21 mln zł. Osiągnięty wynik finansowy firmy to efekt znaczących inwestycji w rozwój biznesu, ale także potwierdzenie rosnącego trendu zakupu elementów wystroju wnętrz przez internet. Zakupy online od dawna wpisywały się w konsumenckie przyzwyczajenia – rynek mebli oraz produktów wyposażenia wnętrz zaliczany jest do najszybciej rosnących sektorów e-commerce na świecie, a w Polsce tempo wzrostu meblowego e-commerce jest dwucyfrowe. Okres izolacji związanej z pandemią koronawirusa jeszcze umocnił ten trend.
W najlepszym miesiącu półrocza, marcu, zrealizowaliśmy ponad 1600 zamówień i wygenerowaliśmy 1,6 miliona zł GMV. Od stycznia do czerwca br. najszybciej rosła sprzedaż produktów współczesnych, która osiągnęła ponad trzykrotny wzrost rok do roku. W segmencie używanego designu i antyków wzrost wyniósł przynajmniej 50%. Co istotne, stale poprawiamy naszą marżowość, która rośnie w tempie dwucyfrowym, a średnia wartość koszyka pozostaje niemal czterocyfrowa – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.
Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.
We wrześniu br. yestersen poinformował o pozyskaniu inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa FABRYK MEBLI „FORTE” SA nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Doradcą transakcyjnym był Grant Thornton.
Zaangażowanie Grupy FTE (FORTE) pozwoli spółce na stworzenie marki własnej, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności yestersen oraz poprawa marżowości i skrócenie terminów dostaw. Część środków z transakcji zostanie przeznaczona również na dalszy rozwój technologii i rozbudowę portfolio produktowego o nowe marki, szczególnie z kategorii premium. Wcześniej, w 2018 roku, spółka pozyskała inwestorów strategicznych, którzy przyczynili się do m.in. wzrostu skali działalności i rozszerzenia oferty.
yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. Za sprawą usprawnień logistycznych yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia, co znacząco obniża koszty wysyłki i tym samym korzystnie wpływa na marżowość. Jest ona obecnie rekordowa, dalej rośnie szybciej niż przychody, m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju portfela marek współczesnych.
Obecnie yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W H1 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 4 tys. produktów m.in. od kultowych marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku, np. KANN Design. Do końca roku firma zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.
Za pośrednictwem intuicyjnej platformy yestersen znaleźć można wszystko, czego potrzeba do wymarzonego wystroju – od ponadczasowych obiektów z minionych epok, po najlepsze współczesne projekty mebli, oświetlenia i dodatków. Biznes wspiera nowoczesna technologia m.in. rozwiązanie pozwalające znaleźć upragniony produkt na podstawie zdjęcia wgranego na platformę. System przeszuka ofertę i zaproponuje obiekty zbliżone do tego z inspiracyjnego zdjęcia. To pierwsza tego typu technologia na polskim rynku.
Choć firma skupia się na działalności e-commerce, to prowadzi także stacjonarny showroom. To nie tylko miejsce umożliwiające stacjonarne zakupy, ale przede wszystkim wyrafinowane wnętrza, które inspirują i pozwalają podziwiać wzornictwo na najwyższym poziomie.
yestersen to obecnie największa w kraju platforma e-commerce specjalizująca się w sprzedaży unikatowego designu. Firma powstała w 2015 roku. Jej twórcy przewidzieli rodzący się wówczas trend na unikatowe, produkowane w ograniczonych seriach i pochodzące z dawnych epok meble i dodatki do domu. Przez ostatnie dwa lata przychody yestersen wzrastały niemal dwukrotnie, co wskazuje na potencjał tego rynku. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie i biura, czy teatry poszukujące wyjątkowych rekwizytów.