Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji producenta gier VR – Immersion Games S.A. Debiut na rynku NewConnect nastąpi 13 września. Do obrotu trafi łącznie 520 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i D, o wartości nominalnej 1,00 zł za każdą akcję. W sierpniu spółka wydała swój największy tytuł Disc Ninja. Projekt dostępny jest w wersji na gogle VR Oculus Quest, należące do Facebooka. Immersion Games to także spółka zależna światowej klasy marki Immersion, autora kosmicznej aplikacji Mission to Mars AR.
- Dołączenie do grona spółek publicznych jest jednym z kluczowych założeń przyjętych w strategii rozwoju Immersion Games. Liczymy na to, że debiut na NewConnect umożliwi nam dotarcie do szerokiego grona partnerów biznesowych oraz inwestorów, także tych zagranicznych – mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games.
Rolę doradcy w procesie upublicznienia spółki Immersion Games S.A. pełni Navigator Capital S.A.
5 sierpnia odbyła się premiera największego projektu studia pt. Disc Ninja. Gra w wirtualnego disc golfa trafiła w ręce użytkowników gogli VR Oculus Quest i Oculus Quest 2. Tytuł VR osadzony jest w estetyce feudalnej Japonii i kładzie mocny nacisk na sferę wizualną produkcji, oferując zapierającą dech w piersiach grafikę. W grze użytkownicy pokonują kilkanaście rozbudowanych tras, jakich sympatycy tego popularnego sportu nie znajdą nigdzie indziej. Rozgrywka oferuje dużą grywalność, poprzez różne tryby zabawy, w tym możliwość wspólnego grania w cztery osoby na jednej mapie.
- Szukaliśmy oryginalnego pomysłu na grę VR, która byłaby prosta do nauczenia się, ale jednocześnie stanowiła dla graczy wyzwanie. Wydaje nam się, że Disc Ninja świetnie wpisuje się w te kryteria. To produkcja skierowana do szerokiej rzeszy graczy - fanów zarówno gier przygodowych, taktycznych, jak i sportowych – informuje Bartosz Rosłoński. – Od razu po premierze gry rozpoczęliśmy pracę nad jej pierwszymi uaktualnieniami i rozwinięciami. Ze względu na to, że koncentrujemy się m.in. na sportowych doświadczeniach, wprowadziliśmy nowe ustawienia ułatwiające organizację tzw. mini-turniejów. W aktualizacji dodaliśmy też nowy tryb gry, jakim jest wyścig – dodaje Rosłoński.
Immersion Games pracuje również nad kontynuacją przygodowej serii Extreme Escape. To interaktywne przygody inspirowane prawdziwymi historiami przetrwania w ekstremalnych sytuacjach. Tytuł będzie łączył w sobie elementy survivalu z łamigłówkami znanymi z popularnych escape roomów.
Środki na realizację bieżących projektów studia pochodzą z przeprowadzonych na przełomie roku prywatnych emisji akcji Immersion Games. Wówczas spółka pozyskała od inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych łącznie 4,5 mln zł.
– Dążymy do tego, aby nasze autorskie tytuły docelowo dostępne były nie tylko w Oculus Store, ale i na innych popularnych platformach – podsumowuje CEO Immersion Games.