W pierwszym półroczu br. CDR (CDPROJEKT) skupiał się na usprawnieniu rozgrywki Cyberpunka 2077. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do PlayStation Store.
– Serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 oraz nad dodatkiem do Cyberpunka – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.
W pierwszej połowie 2021 r. Grupa CD PROJEKT wypracowała 471 mln zł przychodów, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3: Dziki Gon. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w omawianym okresie 105 mln zł.
– Nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do Cyberpunka, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. – Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy – saldo środków pieniężnych i posiadanych przez Spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych – dodaje.
W lipcu br. swoją premierę miała zapowiedziana w ubiegłym roku gra stworzona przez należące do Grupy studio Spokko. Wiedźmin: Pogromca Potworów to lokalizacyjna gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości, w której gracze mogą stanąć do walki z ponad setką potworów z wiedźmińskiego uniwersum. Premiera spotkała się z pozytywnym odbiorem społeczności graczy.
Również w lipcu CD PROJEKT zakupił kanadyjskie studio Digital Scapes, które obecnie funkcjonuje pod nazwą CD PROJEKT RED Vancouver.
– Zakup studia w Vancouver to krok w stronę poszerzania naszych kompetencji technologicznych. Zostaliśmy zasileni przez grupę deweloperów doświadczonych w projektowaniu gameplayu, programowaniu i animacji, z którymi współpracowaliśmy od 2018 r. W najbliższych latach planujemy dynamicznie rozwijać nasze kanadyjskie studio – podsumowuje Adam Kiciński.