SFD rozpoczyna sprzedaż klientom detalicznym na Słowacji od 11 października 2021r. Sprzedaż produktów spółki będzie prowadzona przez własny sklep e-commerce i przy współpracy z lokalnymi ambasadorami produktów, tak jak w Czechach, gdzie Spółka rozpoczęła działalność na początku maja bieżącego roku. Jest to zatem drugi rynek zagraniczny Spółki, gdzie Zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu sprzedaży w modelu sprawdzonym w Polsce: własny e-commerce + bezpośrednie dostawy do klientów + mocny marketing. Podobnie jak w Czechach, w ofercie pojawią się przede wszystkim marki własne, a dostawy do klientów będą realizowane bezpośrednio z magazynu Spółki w Opolu.
Korzystamy z wypracowanych wcześniej rozwiązań. Dostawy na Słowację będą realizowane przez tego samego operatora logistycznego, co na rynku czeskim. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wejścia do Czech, po kilku miesiącach sprzedaży przychody z tego rynku są powyżej naszych oczekiwań i rosną. Dlatego jestem przekonany, że klienci słowaccy również ciepło przyjmą naszą ofertę – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. – Analizujemy inne rynki, gdzie moglibyśmy zastosować ten sam model i dostarczać w krótkim terminie zakupy z magazynu w Opolu. Cały czas rozwijamy naszą sprzedaż. Jest to nasz priorytet, na tym się skupiamy.
Spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu sprzedaży na Słowacji 4 miesiące po rozpoczęciu sprzedaży w Czechach. Na tych dwóch rynkach zagranicznych Spółka realizuje dostawy z magazynu w Opolu, gdzie klienci kupują produkty przez własne strony internetowe Spółki. Sprzedaż na innych rynkach zagranicznych odbywa się głównie za pośrednictwem dużych zewnętrznych serwisów zakupowych. Spółka pracuje nad zwiększaniem skali sprzedaży na rynkach poza Polską, gdzie odnosi ogromne sukcesy. Wkrótce na Słowacji rozpocznie się kampania marketingowa oparta o współpracę z influencerami i ambasadorami. Obecnie Spółka nie rozważa otwierania sklepów stacjonarnych w Czechach i na Słowacji, chociaż ta formuła sprzedaży także świetnie się sprawdza w Polsce, a ponad to jest ważnym elementem edukacji i obsługi klienta.