Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa COMP SA oraz Grupa Żywiec SA podwyższą kapitał spółki COMP Platforma Usług

Udostępnij

Obydwaj akcjonariusze COMP Platforma Usług SA (CPU), czyli Grupa COMP SA oraz Grupa Żywiec SA podwyższą kapitał CPU o 12 mln zł do końca bieżącego miesiąca. Układ właścicielski w spółce nie ulegnie zmianie.

 

Środki te zostaną przeznaczone na finansowanie rozwoju programu M/platform, poszerzając liczbę uczestniczących punktów oraz nowe usługi oferowane wszystkim uczestnikom naszego ekosystemu – powiedział Marcin Celejowski –  Członek Zarządu Grupy Żywiec SA.

Polskie sklepy średniego i małego formatu stają się bardziej nowoczesne, aby mogły skutecznie konkurować z dużym sieciami, bo rynek idzie w kierunku konsolidacji. M/platform oferuje detalistom i dystrybutorom nowoczesne i łatwe w obsłudze narzędzia do podążania za trendami i dotrzymywania kroku gigantom bez istotnych wydatków inwestycyjnych  – powiedział Robert Tomaszewski, Prezes Zarządu CMP (COMP)

Pierwszy etap rozwoju M/platform przyniósł oczekiwane efekty, czyli ponad 10 tys. aktywnych punktów w usłudze M/promo+, kilkunastu aktywnych producentów oraz rosnącą liczbę dystrybutorów. Począwszy od obecnego roku wprowadzamy komplementarne narzędzia. Naszym celem jest dostarczenie wszystkich istotnych narzędzi handlu nowoczesnego dla sklepów średniego i małego formatu oraz dystrybutorów FMCG. Dzięki temu ich biznes staje się bardziej konkurencyjny, bo tego wymaga szybko zmieniające się otoczenie rynkowe. Obecnie skala M/Platform jest bez precedensu w Europie. Rocznie współpracujący z nami detaliści generują ponad miliard paragonów – podkreśla Robert Tomaszewski.

 

Nowe usługi M/platform, które przeszły pomyślnie fazę pilotażu ogólnopolskiego i są aktualnie wdrażane w skali całego kraju, to:

  • M/store – otwarty portal do zamówień hurtowych w modelu „e-commerce marketplace”; ułatwia współpracę detalisty z wieloma dystrybutorami
  • M/analytics – zaawansowana analityka sprzedażowa, która ułatwia detalistom oraz współpracującym z nimi producentom podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o precyzyjne fakty sprzedażowe
  • M/loterie – innowacyjne rozwiązanie do tzw. loterii instant win, umożliwia szybkie rozliczenia z detalistą bez konieczności fizycznego zbierania  wygrywających kapsli czy opakowań
  • hop&shop – aplikacja mobilna dla konsumentów; dzięki niej sklepy średniego i małego formatu niezrzeszone oraz zrzeszone w mniejszych sieciach, wkraczają w erę m-commerce; narzędzie to ułatwia komunikację z konsumentem, umożliwia świadczenie dodatkowych usług tj. „zamów i odbierz” (click & collect) czy e-paragon, a przede wszystkim to innowacyjny i jedyny w swoim rodzaju program lojalnościowy pozwalający konsumentom zbierać punkty i zdobywać nagrody w różnych sklepach na terenie całego kraju

W najbliższych dniach do grona producentów korzystających z naszych usług dołączy kilku liderów w swoich kategoriach, co na pewno ucieszy naszych detalistów. Jednocześnie kilku  ogólnopolskich dystrybutorów FMCG rozpocznie swoją pracę z nowych kanałem sprzedaży  e-commerce  jakim jest M/store – podsumowuje Grzegorz Podziewski, Wiceprezes Zarządu COMP Platforma Usług.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus