Skonsolidowane przychody ze sprzedaży BFT (BENEFIT) wzrosły ze 161,4 mln zł w II kwartale roku ubiegłego do 180,6 mln zł w II kw. 2021 r.
Zysk operacyjny wyniósł 1,3 mln zł wobec 33,9 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wyniósł 10,3 mln zł, w porównaniu ze stratą -40,8 mln zł przed rokiem.
W I poł. 2021 r. spółka miała 38,65 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 38,76 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 279,07 mln zł w porównaniu z 547,47 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 53,92 mln zł wobec 115,58 mln zł rok wcześniej.
Perspektywy (na podstawie raportu):
Na perspektywy w 2021 roku istotny wpływ ma nadal trwająca pandemia COVID-19, głównie ze względu na niepewność związaną z wprowadzanymi obostrzeniami. Pandemia COVID-19 negatywnie wpływa na gospodarkę światową i gospodarki krajów, gdzie działają spółki Grupy, co również wpływa m.in. na spadek popytu na karty sportowe wśród klientów, choć należy równocześnie zaznaczyć, że popyt na aktywność sportową wśród użytkowników kart sportowych, mierzony aktywnością wizyt w klubach nie odbiega istotnie od poziomów notowanych przed pandemią. Grupa rozszerza zakres swojej oferty o usługi spoza rynku świadczeń pozapłacowych i rynku prowadzenia klubów fitness, na których ma już wypracowaną stabilną pozycję. W odpowiedzi na wyzwania związane z panującą niepewnością rozwijane są nowe usługi online skierowane do klientów indywidualnych m.in. platforma do ćwiczeń Yes2Move, sklep internetowy z żywnością i akcesoriami dla sportowców czy produkt MultiLife oferujący różnorodne usługi online (m.in. personalizowane plany żywieniowe, konsultacje z dietetykami i trenerami personalnymi, platformę do nauki języków, liczne materiały eksperckie wspierające zdrowy styl życia, czy kurs mindfulness). Działalność segmentu Polska rozszerzono ponadto o świadczenie usług w zakresie rehabilitacji. Długoterminowo Grupa niezmiennie szacuje potencjał rynku kart sportowych w Polsce na 1,8 mln do 2,2 mln sztuk oraz obserwuje wysoki potencjał rozwoju Programu MultiSport na rynkach zagranicznych (aktualnie będących w relatywnie wczesnej fazie wzrostu). Co więcej, pandemia COVID-19 może w długim terminie wpłynąć na zwiększenie społecznej świadomości w obszarze ochrony zdrowia i podnoszenia odporności, co z kolei może generować popyt na usługi związane z aktywnością fizyczną, stanowiącą główny obszar działalności Grupy