- Grupa PTWP – jeden z liderów wśród wydawców specjalistycznych serwisów internetowych – zakończyła drugi kwartał 2021 roku z zyskiem 4 mln zł brutto
- Portale należące do grupy PTWP miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników
- Grupa PTWP obecnie koncentruje się na rozwoju segmentu online i e-commerce
- W Grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r.
Grupa PTWP, do której należy spółka PTWP On-line, jeden z liderów wśród wydawców specjalistycznych serwisów internetowych, wypracowała w drugim kwartale br. 3,9 mln zł zysku brutto, wobec straty w analogicznym okresie 2020 roku, która wyniosła 1,9 mln zł. Od kwietnia do czerwca br. Grupa odnotowała 3,5 mln zł zysku netto. Narastająco, osiągnięty zysk brutto wyniósł 4 mln zł, po pierwszym półroczu 2020 Grupa miała 3,33 mln zł starty. PTW (PTWP) wyraźnie zwiększyła swoje dochody dzięki koncentracji biznesu na portalach online, budowie platform e-commerce oraz wykorzystaniu nowych technologii także w działalności pozostałych spółek Grupy – np. w interaktywnych transmisjach i organizacji eventów w formie hybrydowej.
- Pierwsze półrocze było niezwykle dynamiczne w kontekście rozwoju naszej działalności. Bogatsi o pandemiczne doświadczenie podjęliśmy działania, które wpłynęły na wyraźną poprawę obecnych wyników finansowych oraz kolejnych, w dalszej perspektywie. W ich efekcie Grupa PTWP osiągnęła prawie 3,6 mln zł zysku netto, podczas gdy drugi kwartał 2020 roku zakończyliśmy z 2,1 mln zł straty. W okresie pandemii mocno postawiliśmy na biznes online, stworzenie nowych platform e-commerce oraz organizację eventów w formie hybrydowej. Nasze działania pozytywnie przełożyły się na dynamikę wzrostu przychodów w ostatnich miesiącach. Liczymy na równie dobrą drugą połowę 2021 roku
- mówi Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. W jej strukturach znajdują się także podmioty działające w branży e-commerce, chodzi o platformy Property Stock i Giełda Rolna. Spółka Grupy jest także organizatorem eventów stacjonarnych, hybrydowych i online, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy.
- Serwisy internetowe Grupy PTWP mają za sobą bardzo dobry okres. Notujemy zarówno wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników – do 8 mln UU, jak i przychodów. Tak dobre statystyki naszych portali sprawiły, że podjęliśmy decyzję o zintensyfikowaniu działań w internecie, w obszarze online i digital. W najbliższym czasie głównie chcielibyśmy skupić się na rozwoju i wprowadzaniu nowych projektów online
– dodaje Wojciech Kuśpik.
W Grupie PTWP zostanie przeprowadzony program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu zadecydują akcjonariusze na NWZA, które zaplanowane jest na 26 sierpnia br. Maksymalna wielkość programu to 4 proc. obecnego kapitału zakładowego. Akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r.