Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

EBITDA Platige Image za pierwsze półrocze była równa 4 025 tys. zł

Udostępnij

12 sierpnia 2021 Grupa Kapitałowa PLI (PLATIGE) opublikowała raport za II kwartał 2021. We wspomnianym okresie Grupa Platige Image zrealizowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 26 365 tys. PLN. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody te wzrosły o 5 001 tys. PLN tj. o 23 %. Zysk EBITDA Grupy wyniósł 2 610 tys. w porównaniu z 3 778 tys. w ubiegłym roku. Od początku roku Grupa osiągnęła przychody w wysokości 46 516 tys. PLN. – o 14% więcej niż w ubiegłym roku a zysk EBITDA za pierwsze półrocze wyniósł 4 025 tys PLN.

Drugi kwartał bieżącego roku, z uwagi na pandemię znów okazał się wyzwaniem dla naszej firmy jaki dla całego sektora. Szczególnie jeśli chodzi o sytuację w reklamie czy eventach. Jednocześnie widzimy dobrą koniunkturę na rynku animacji. Zrealizowaliśmy kilka ważnych projektów w tym czasie m.in. kolejne animacje do trzeciego i czwartego sezonu „Call of Duty: Black Ops Cold War & Warzone”. Dalej konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię  i dążenie do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych  w zakresie produkcji gier komputerowych oraz developmentu filmowego – powiedział Karol Żbikowski, prezes Platige Image.

II kwartał br. nie wiązał się z oddaniem tak wielu projektów cinematikowych jak w ubiegłych latach, co wynikało ze zmiany tradycyjnego kalendarza i mniejszego znaczenia odbywających się w czerwcu targów gier komputerowych E3 i wpłynęło na niższe wyniki finansowe. Efekty finansowe oddawanych projektów będą widoczne dopiero w drugim półroczu 2021 r.

Spora kontraktacja na rynku usług animacji oznaczała też konieczność skorzystania z usług outsource, co wpłynęło na zwiększone koszty usług obcych. Widząc duży potencjał wzrostu przychodów w przyszłości będziemy wzmacniać własne zespoły, co z pewnością wpłynie na poprawę rentowności. W związku z niepewną sytuacją w okresie pandemii byliśmy bardzo ostrożni jeżeli chodzi o rozbudowę naszego zespołu – zapowiedział prezes Żbikowski.

W dalszym ciągu bardzo dobrze rozwija się współpraca z firmą Activision Publishing, Inc. nad serią cinematików do tytułu „Call of Duty”. Firma widzi także bardzo silny wzrost zainteresowania usługami w tej dziedzinie ze strony chińskich klientów z branży game development – już w tej chwili realizuje kilka projektów animacyjnych dla wiodących firm z Chin.

W obszarze reklamy Platige kontynuuje działania skierowane na rozwój na rynkach międzynarodowych, które dają szansę na poprawę marż. Po pandemicznej przerwie wróciły projekty od klientów z obszaru MENA (Middle East North Africa). Zespół Platige Image S.A. odpowiadał za postprodukcję spotu telewizyjnego dla sieci restauracji McDonald’s.

Reklamę można oglądać również w serwisie Youtube gdzie zebrała już ponad 1,5 miliona odsłon. Platige współtworzył też głośny spot reklamowy na rynek niemiecki dla marki Samsung z udziałem piłkarzy Bundesligi, gdzie odpowiadał za postprodukcję.

Dział Platige Events & Broadcast był odpowiedzialny m.in. za kompleksową produkcję ceremonii otwarcia finałowego meczu UEFA EUROPA LEAGUE, między Villarreal i Manchester United.

W dziale Creative Arts zrealizowano m.in. teledysk dla jednej z najpopularniejszych polskich piosenkarek, Darii Zawiałow. Animowany klip do „Wojen i Nocy” w dwa miesiące od publikacji w serwisie YouTube zobaczyło ponad pół miliona osób.

W ramach realizacji strategii i prac nad własnymi produktami rozwijają się obszary game development i film development.

Ruszyły prace produkcyjne w spółce Image Games SA, wspólnym przedsięwzięciu Platige z Movie Games SA. Kolejny projekt-PJ Games sp. z o.o jest już w trakcie rejestracji i wkrótce ruszą prace nad produkcją gry. Spółka jest też na etapie selekcji kolejnych projektów gamingowych.

W obszarze film developmentu Platige przygotowało portfolio projektów zarówno serialowych jak i pełnometrażowych, które zaoferuje m.in. platformom streamingowym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus