- Przychody z gier: 18,3 mln PLN (-15%)
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,5 mln PLN (-5%)
- 18,1 mln pobrań
- Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Base Jump Wing Suit Flying, Make It Fly
[mln PLN] |
Czerwiec |
Lipiec |
Zmiana % |
Przychody z gier |
21,4 |
18,3 |
-15% |
Prowizje platform |
1,6 |
1 |
-35% |
User Acquisition |
11,9 |
9,7 |
-19% |
Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform |
7,9 |
7,5 |
-5% |
W lipcu 2021 r. Grupa BBT (BOOMBIT) miała 18,3 mln zł (-15% m/m) przychodów. Koszty marketingu wyniosły 9,7 mln PLN (- 19% m/m), a koszty prowizji platform 1 mln PLN (- 35% m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7,5 mln PLN (-5%). Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit to 18,1 mln.
“W lipcu osiągnęliśmy dobre wyniki. Ze względu na brak dużych premier były one jednak nieznacznie niższe niż w trzech wcześniejszych, rekordowych miesiącach. Obecnie na różnych etapach realizacji mamy około 40 gier. W nadchodzących tygodniach część z nich przejdzie do fazy skalowania i liczymy, że będą pozytywnie wspierać wyniki kolejnych miesięcy” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit.
Podobnie jak w minionych miesiącach, głównym źródłem przychodów w lipcu były gry Hyper-Casual. Bardzo obiecujące wyniki odnotowała też gra mid-core Hunt Royale, która miała swoją premierę w marcu i będzie dalej rozwijana w kolejnych miesiącach. Jak dotąd gra ma 1,6 miliona pobrań, a dochód na gracza jest znacznie wyższy niż w przypadku gier typu Hyper-Casual.
“Jedną z najlepiej radzących sobie gier w lipcu było Make It Fly opracowane przez TapNice, jedną z naszych spółek joint ventures. Komercyjny sukces gry jest potwierdzeniem skuteczności modelu biznesowego BoomBit, który opiera się na trzech filarach - grach własnych, wydawaniu gier niezależnych studiów oraz współpracy joint ventures. Chcemy dalej rozwijać segment joint ventures i rozmawiamy z kilkoma potencjalnymi partnerami w tym zakresie” - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.
Google obniżył prowizje w sklepie z aplikacjami Google Play z 30% do 15% od pierwszego miliona USD sprzedaży w roku kalendarzowym począwszy od 1 lipca 2021 r., co jest przyczyną znacznego spadku prowizji platform w bieżącym miesiącu. Po przekroczeniu progu 1 mln USD, Google będzie pobierał standardową stawkę w wysokości 30%. Próg na 2021 r. jest proporcjonalnie obniżony do 0,5 mln USD.
BoomBit dobrze radzi sobie ze zmianą polityki prywatności Apple. Udział osób, które zgadzają się udostępniać swoje dane w grach BoomBit, wynosi 39 proc. i jest wyższy niż średnia rynkowa. Zmiana wprowadzona przez Apple jest relatywnie nowa i wszyscy, zarówno producenci gier jak i rynek reklamowy dostosowują się do nowej sytuacji, co powinno pozytywnie wpływać na wyniki kolejnych miesięcy.