Pierwsza połowa 2021 roku potwierdziła dynamiczny rozwój CIECH Sarzyna na krajowym rynku środków ochrony roślin. Z danych firmy PAMS za ten okres wynika, że przy wzroście wartości tego rynku o 5,7 proc. w ujęciu rocznym, udział CIECH Sarzyna zwiększył się o ponad 14 proc. i osiągnął poziom 6 proc. Największy polski producent środków ochrony roślin zanotował wzrosty we wszystkich kategoriach rynkowych, w których jest obecny. To efekt stale zwiększającej się oferty (w pierwszym półroczu CIECH Sarzyna wprowadziła trzy nowe produkty na rynek polski), bardzo dobrej współpracy z dystrybutorami i sklepami, a także wysokiej jakości, wspartej skutecznymi działaniami marketingowymi.
W ciągu ostatnich trzech lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin systematycznie rośnie, osiągając 6 proc. na koniec czerwca 2021 roku. W kluczowym segmencie herbicydów zbożowych, udział CIECH Sarzyna wzrósł w ciągu roku o blisko 3 pkt proc. i wyniósł 17 proc. na koniec czerwca. To między innymi zasługa dużej popularności flagowej marki w portfolio największego polskiego producenta środków ochrony roślin - CHWASTOX®, będącej jednocześnie najpopularniejszą marką herbicydów wiosennych w Polsce.
Spółka zajmuje obecnie trzecie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży herbicydów zbożowych, będąc liderem w kategorii środków stosowanych wiosną na chwasty dwuliścienne. To właśnie ten rodzaj herbicydów reprezentuje linia CHWASTOX®. Łącznie pod tą marką sprzedawanych jest aktualnie pięć produktów, opartych na substancji aktywnej MCPA, produkowanej w należącej do CIECH Sarzyna jednej z najnowocześniejszych i największych instalacji tego typu na świecie.
Systematycznie rośnie też udział CIECH Sarzyna w rynku herbicydów dla rzepaku i kukurydzy, odpowiednio o 10,4 i 4,4 proc. na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.
- Kontynuujemy dynamiczny wzrost w kluczowych segmentach rynkowych, co jest efektem zarówno naszej bardzo dobrej oferty dla rolników, oczekujących kompleksowych rozwiązań zwiększających wydajność upraw, jak i wielu działań z obszaru digitalizacji procesów sprzedaży, a także aktywnego promowania naszych rozwiązań w relacjach z dystrybutorami, przedstawicielami sklepów oraz rolnikami – mówi Wojciech Babski, szef biznesu Agro w Grupie CIECH.
W ostatnich miesiącach CIECH Sarzyna intensywnie promuje nową markę HALVETIC, środek chwastobójczy na bazie glifosatu. Unikalna i opatentowana receptura HALVETIC pozwala ograniczyć o połowę dawkę substancji aktywnej przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności. W ten sposób rewolucyjny produkt CIECH Sarzyna doskonale wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu, którego jednym z postulatów jest ograniczenie stosowania środków ochrony roślin w przeliczeniu na hektar upraw.
Grupa CIECH nie ogranicza swojej działalności tylko do rodzimego rynku środków ochrony roślin. Obecnie dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów na trzech kontynentach i planuje w tym obszarze dalszą ekspansję na kolejne rynki. CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, obsługuje obecnie m.in. rynek niemiecki, australijski, tajski czy rosyjski, a przejęty w 2018 roku Proplan działa m.in. w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej oraz w północnej Afryce.
CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe spółki, wyróżnione prestiżową certyfikacją „GLP” (ang. Good Laboratory Practice) – „Dobra Praktyka Laboratoryjna”. Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.