Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Udziały CIECH Sarzyna rosną szybciej niż rynek środków ochrony roślin

Udostępnij

Pierwsza połowa 2021 roku potwierdziła dynamiczny rozwój CIECH Sarzyna na krajowym rynku środków ochrony roślin. Z danych firmy PAMS za ten okres wynika, że przy wzroście wartości tego rynku o 5,7 proc. w ujęciu rocznym, udział CIECH Sarzyna zwiększył się o ponad 14 proc. i osiągnął poziom 6 proc. Największy polski producent środków ochrony roślin zanotował wzrosty we wszystkich kategoriach rynkowych, w których jest obecny. To efekt stale zwiększającej się oferty (w pierwszym półroczu CIECH Sarzyna wprowadziła trzy nowe produkty na rynek polski), bardzo dobrej współpracy z dystrybutorami i sklepami, a także wysokiej jakości, wspartej skutecznymi działaniami marketingowymi.

W ciągu ostatnich trzech lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin systematycznie rośnie, osiągając 6 proc. na koniec czerwca 2021 roku. W kluczowym segmencie herbicydów zbożowych, udział CIECH Sarzyna wzrósł w ciągu roku o blisko 3 pkt proc. i wyniósł 17 proc. na koniec czerwca. To między innymi zasługa dużej popularności flagowej marki w portfolio największego polskiego producenta środków ochrony roślin - CHWASTOX®, będącej jednocześnie najpopularniejszą marką herbicydów wiosennych w Polsce.

Spółka zajmuje obecnie trzecie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży herbicydów zbożowych, będąc liderem w kategorii środków stosowanych wiosną na chwasty dwuliścienne. To właśnie ten rodzaj herbicydów reprezentuje linia CHWASTOX®. Łącznie pod tą marką sprzedawanych jest aktualnie pięć produktów, opartych na substancji aktywnej MCPA, produkowanej w należącej do CIECH Sarzyna jednej z najnowocześniejszych i największych instalacji tego typu na świecie.

Systematycznie rośnie też udział CIECH Sarzyna w rynku herbicydów dla rzepaku i kukurydzy, odpowiednio o 10,4 i 4,4 proc. na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

- Kontynuujemy dynamiczny wzrost w kluczowych segmentach rynkowych, co jest efektem zarówno naszej bardzo dobrej oferty dla rolników, oczekujących kompleksowych rozwiązań zwiększających wydajność upraw, jak i wielu działań z obszaru digitalizacji procesów sprzedaży, a także aktywnego promowania naszych rozwiązań w relacjach z dystrybutorami, przedstawicielami sklepów oraz rolnikami – mówi Wojciech Babski, szef biznesu Agro w Grupie CIECH.

W ostatnich miesiącach CIECH Sarzyna intensywnie promuje nową markę HALVETIC, środek chwastobójczy na bazie glifosatu. Unikalna i opatentowana receptura HALVETIC pozwala ograniczyć o połowę dawkę substancji aktywnej przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności. W ten sposób rewolucyjny produkt CIECH Sarzyna doskonale wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu, którego jednym z postulatów jest ograniczenie stosowania środków ochrony roślin w przeliczeniu na hektar upraw.

Grupa CIECH nie ogranicza swojej działalności tylko do rodzimego rynku środków ochrony roślin. Obecnie dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów na trzech kontynentach i planuje w tym obszarze dalszą ekspansję na kolejne rynki. CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, obsługuje obecnie m.in. rynek niemiecki, australijski, tajski czy rosyjski, a przejęty w 2018 roku Proplan działa m.in. w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej oraz w północnej Afryce.

CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe spółki, wyróżnione prestiżową certyfikacją „GLP” (ang. Good Laboratory Practice) – „Dobra Praktyka Laboratoryjna”. Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus