Grupa Kapitałowa ZWC (ZYWIEC) opublikowała dziś półroczne sprawozdanie finansowe. W ciągu 6 miesięcy 2021 skonsolidowane przychody Grupy Żywiec wyniosły 1 743,6 mln zł. (1 poł. 2020: 1 842 mln). Spółka osiągnęła 292 mln zysku operacyjnego (1 poł. 2020: 98 mln zł).
Dla Grupy Żywiec najważniejszym okresem jest sezon letni, który w tym roku rozpoczął się wyjątkowo późno. Ograniczenia pandemiczne, bardzo zimna wiosna, wzrost mniej rentownych kanałów sprzedaży oraz rosnąca inflacja to kluczowe czynniki mające wpływ na wyniki firmy w tym półroczu. Spółka rozpoznała także należność dotyczącą nadpłaconego w latach 2007-2018 podatku akcyzowego od piw smakowych w wysokości 160 mln zł, co pomniejsza koszty produktów, towarów i materiałów i ma pozytywny wpływ na wysokość zysku operacyjnego.
Pierwsze półrocze było trudnym czasem dla naszej branży. Trzecia fala pandemii spowodowała przedłużenie zamknięcia gastronomii i zakazu imprez masowych na maj, w którym zwykle startuje piwny sezon. Wzrost sprzedaży w czerwcu, dobre wyniki nowości oraz dynamiczny rozwój marek premium Heinekena, Desperadosa i piw 0.0.% zwiększył przychody z każdego hl piwa. Jednak wzrosty te nie zrównoważyły strat z pierwszych miesięcy roku. Dodatkowo przesunięcie sprzedaży do mniej rentownych kanałów przełożyło się na łączny spadek przychodów. – powiedział Simon Amor, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – Elastyczne podejście do kosztów pozwoliło na częściowe ograniczenie negatywnego wpływu niższej sprzedaży i rosnącej inflacji na zysk operacyjny. – dodał Amor.
W pierwszym półroczu Grupa Żywiec koncentrowała się na jednoczesnym zapewnieniu pracownikom najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz na wprowadzeniu na rynek innowacji produktowych. Jako jedna z pierwszych firm w Polsce, Spółka wzięła udział w rządowym programie szczepień przeciwko COVID-19 zapewniając szczepienie blisko 200 chętnym pracownikom.
Jestem dumny z tego, że mogliśmy zaoferować naszym pracownikom udział w szczepieniach oraz że nasze procedury prewencyjne pozwoliły nam zapewnić bezpieczeństwo pracy i ciągłość działalności szczególnie w czasie trzeciej fali pandemii – komentuje Simon Amor. – W drugiej połowie roku spółka będzie pracować nad zrównoważeniem szybko rosnącej inflacji zarówno w kosztach surowców i opakowań jak i kosztach działalności operacyjnej. – dodał.