Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Solenerga planuje debiut na NewConnect w 2022 roku

Udostępnij

Solenerga - bezpośredni wykonawca instalacji fotowoltaiki oraz pomp ciepła planuje przeprowadzenie emisji akcji w IV kwartale br. Spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect w 2022 roku. Firma charakteryzuje się zdywersyfikowanym modelem sprzedaży opartym na sektorze pomp ciepła i fotowoltaiki, innowacyjnym sposobem dotarcia i pozyskiwania klientów w oparciu o technologie voicebot oraz wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań IT wspierających procesy biznesowe w spółce. Charakteryzuje ją wysoka dynamika sprzedaży, czemu sprzyja polityka unijna ukierunkowana na rozwój sektora OZE.

Solenerga to dostawca energii ze źródeł odnawialnych posiadający 15 oddziałów franczyzowych w Polsce i zatrudniający ponad 90 osób. W swojej ofercie posiada pełen wachlarz produktów OZE – panele słoneczne i pompy ciepła, ale także farmy PV, magazyny energii, stacje ładowania czy klimatyzacje. Model biznesowy spółki opiera się na dwóch zdywersyfikowanych filarach, tj.: fotowoltaice i pompach ciepła. Jakie inne przewagi konkurencyjne posiada Solenerga? Prognozowany skokowy wzrost rynku pomp ciepła (firma jest jednym z jego pionierów), potencjał wzrostu marż dzięki planowanemu własnemu magazynowi, koncentracja na sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w segmencie PV oraz wdrażanie nowoczesnych narzędzi IT to czynniki budujące potencjał komercyjny Solenerga.

– Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm na rynku. Notujemy dynamiczny skok sprzedaży z kwartału na kwartał. Nieustannie rozbudowujemy naszą sieć dystrybucji i sieć instalatorów, zapewniając usługi na terenie całego kraju – mówi prezes firmy Łukasz Ciołkowski. – Obserwując dynamikę wzrostu skali biznesu i tempo pozyskiwania kolejnych klientów, chcemy rozwijać się jeszcze szybciej, dlatego myślimy o pozyskaniu środków na rynku kapitałowym i debiucie na giełdzie.

Solenerga posiada dwa kanały sprzedaży: sieć własną i sieć franczyzową. Spółka planuje rozwinąć trzeci kanał, oparty na sieci partnerów zewnętrznych. W pierwszym półroczu 2021 roku firma sprzedała ponad 120 pomp ciepła o wartości 3,7 mln zł, ale także niemal 1 tys. sztuk paneli fotowoltaicznych o łącznej wartości 4,2 mln zł, tj. łącznie wygenerowała sprzedaż w okresie styczeń-czerwiec br. w wys. 7,9 mln zł. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2020 roku było to 400 tys. zł, a w całym 2020 roku spółka zrealizowała przychody rzędu ponad 4 mln zł.

Mamy przed sobą ambitne plany rozwojowe: wdrażamy technologię voicebot, która wspiera efektywność  obsługi klienta na każdym etapie jego kontaktu z firmą – dodaje prezes Ciołkowski – Poza tym uruchomimy automatyzację sprzedaży (automatyczne rozliczanie handlowców) i umowy wirtualne. Stworzyliśmy również platformę e-learningową, którą systematycznie rozbudowujemy o kolejne moduły, a to wszystko po to, aby przyspieszyć proces szkolenia sieci sprzedaży. Do końca 2021 roku planujemy pozyskać 300 nowych partnerów handlowych, zaś do końca 2022 roku ich liczba powinna już wynosić 2 tys. Chcemy też zbudować farmę fotowoltaiczną, z której firmy mogłyby kupować prąd. 

Perspektywy Solenerga potwierdzają dane rynkowe, która wskazują na skokowe wzrosty zainteresowania instalacjami fotowoltaicznymi w Polsce. Według danych Agencji Rynku Energii moc zainstalowanej fotowoltaiki w Polsce wyniosła na koniec maja br. niemal 5 GW. Oznacza to wzrost o 119,8 proc. w stosunku do maja 2020 r. W kwietniu 2021 moc elektryczna dla wszystkich źródeł energii wyniosła 52,2 GW. Tym samym energia wyprodukowana przez panele fotowoltaiczne stanowiła już niemal 10 proc.

- Sektor OZE jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Możemy się pokusić o porównanie go z rynkiem „gamingowym”, natomiast w przeciwieństwie do tego drugiego, ma wciąż relatywnie małą ekspozycję na rynku kapitałowym – mówi członek zarządu Andrzej Zazdrosiński. – Dlatego też celem strategicznym spółki jest wejście na rynek NewConnect, jest to świadoma i przemyślana decyzja, zaś dla Naszych Inwestorów oznacza możliwość realnego udziału w tym długofalowym trendzie, który obserwujemy. Przychody Solenerga systematycznie rosną, dzięki coraz większemu zainteresowaniu ofertą naszej firmy, zwłaszcza pakietową ofertą pomp ciepła i paneli PV. Emisja akcji pozwoli Nam wykorzystać efekt „dźwigni”, zwiększy rozpoznawalność i wiarygodność w oczach Klientów, co ewidentnie przyspieszy Nasz dotychczasowy szybki rozwój.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus