Render Cube S.A., autor bestsellerowej gry Medieval Dynasty, ogłosił oficjalną datę premiery pełnej wersji tej flagowej produkcji studia. Tytuł w swojej ostatecznej wersji zostanie oddany w ręce graczy 23 września 2021 roku, po 12-miesięcznej obecności we wczesnym dostępie. Premierze towarzyszyć będzie największa z dotychczasowych aktualizacji, która poza licznymi dodatkowymi elementami i usprawnieniami, zaoferuje również opcjonalny tryb dodający do gry grasujących w niej bandytów. Liczba graczy oczekujących na tytuł Medieval Dynasty wynosi ponad 850 tys.
Medieval Dynasty to największa gra łódzkiego studia. Zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. Tytuł przez pierwszy tydzień sprzedaży znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam, a zebrana dotąd ilość ocen wynosi ponad 17 tys., dając łączny rezultat na poziomie 92% pozytywnych komentarzy. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 18,7 tys. osób. Do tej pory gra sprzedała się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy, a okresowe promocje na platformie Steam nie przekroczyły ani razu poziomu 20%. 17 czerwca 2021 r. gra Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.
- Już 23 września gra Medieval Dynasty zadebiutuje w wersji 1.0, kończąc tym samym 12-miesięczny okres obecności w trybie early access, w trakcie którego gra została znacząco rozbudowana i usprawniona, do czego szczególnie mocno przyczyniło się aktywne community zebrane wokół naszego tytułu. Data premiery zbiegnie się w czasie z największą dotychczasową aktualizacją, która zapewni graczom wiele nowego contentu, w tym wyczekiwanych bandytów, co w dużym stopniu urozmaici rozgrywkę. Początkowo nie planowaliśmy tak długiego okresu obecności w early access, jednak społeczność graczy skupiona wokół tytułu nieustannie zaskakiwała nas nowymi pomysłami, które warto zaimplementować do gry, a my staraliśmy się je przygotować w jak najlepszej jakości. Wynik tych prac oceniam pozytywnie, tytuł przez cały okres obecności we wczesnym dostępie i po kilku dużych aktualizacjach, zachował wysoki poziom ocen na poziomie +90 proc. pozytywnych komentarzy – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.
Medieval Dynasty w trybie early access jest dostępne w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach sprzedażowych, w tym najpopularniejszych jak Steam, GOG czy Epic. Spółka planuje niedługo rozpocząć pracę nad edycją konsolową gry, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. Premiera planowana jest w pierwszym półroczu 2022 roku. W przygotowaniu jest już wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A., spółką zależną Incuvo S.A., studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.
- Wraz z premierą tytułu opublikujemy również nową roadmapę produkcji, która obejmie szczegóły związane z przyszłymi aktualizacjami. Cały czas widzimy ogromne możliwości rozwoju tego IP, jesteśmy też ciekawi wrażeń oraz sugestii ze strony nowych graczy, którzy dołączą do coraz liczniejszej społeczności Medieval Dynasty. Z okazji ogłoszenia daty premiery, uruchomiliśmy już ostatnią z zaplanowanych przez nas 20 proc. przecen tytułu, przed jego debiutem w pełnej wersji. Promocja potrwa do 9 sierpnia, a od 15 sierpnia, regularna cena gry zostanie podniesiona z poziomu 24,99 EUR do 29,99 EUR – dodaje Damian Szymański.
W 2020 r., Render Cube S.A. osiągnęła 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miało udostępnienie gry Medieval Dynasty w formule early access 17 września 2020 roku.
Render Cube S.A. prowadzi ofertę publiczną akcji serii C, podzieloną na 2 transze. Po przyjęciu z sukcesem zapisów na wszystkie oferowane w ramach I transzy akcje, aktualnie oferuje akcje w ramach II transzy emisji akcji serii C, prezentowanej na platformie CrowdConnect.pl. Na obie transze składa się sumarycznie 25 900 szt. akcji w cenie 150,00 zł każda, z których Spółka planuje pozyskać około 3,9 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. Decyzja o przeprowadzeniu oferty skierowanej do inwestorów detalicznych wynika z chęci zapewnienia odpowiedniego rozproszenia akcjonariuszy i płynności w kontekście planowanego przez Spółkę debiutu akcji na rynku NewConnect.