Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wartość aktywów brutto MCI.PrivateVentures FIZ wzrosła do 2,69 mld zł

Udostępnij

2,7 mld złotych wynoszą na dzień 30.06.2021 r. aktywa brutto funduszu MCI.PrivateVentures FIZ – wynika z danych opublikowanych przez MCI.

Wartość aktywów brutto MCI.PrivateVentures FIZ – z wydzielonymi subfunduszami MCI.EuroVentures 1.0 i MCI.TechVentures 1.0 – to 2,69 mld zł. Warto zauważyć, że zwiększyła się ona pomiędzy 1. a 2. kwartałem 2021 r. o 310,2 mln zł, czyli ponad 13 proc. Wartość aktywów brutto subfunduszy MCI.EuroVentures 1.0. i MCI.TechVentures 1.0 to odpowiednio 1,84 mld zł (wzrost o 244,8 mln zł) i 0,85 mld zł (wzrost o 65,4 mln zł). Jako aktywa brutto rozumiane są aktywa funduszu powiększone o dostępne na żądanie linie kredytowe, które fundusz może uruchomić w każdej chwili.

Fundusz PrivateVentures FIZ działa od 2009 roku. Jego największym inwestorem jest grupa MCI Capital ASI SA, która ma w nim łączny udział na poziomie 76 proc. PrivateVentures jest największym funduszem private equity w Europie Środkowo-Wschodniej o charakterze evergreen.

Blisko 1/3 aktywów funduszu to aktywa gotówkowe na nowe inwestycje. Fundusz przeznacza je na projekty o wielkości 150 – 500 mln złotych na etapie ekspansji i buyout w obszarze gospodarki cyfrowej – w spółki SaaS, e-commerce, fintech oraz infrastrukturę i transformację cyfrową. MCI.PrivateVentures FIZ aktywnie poszukuje inwestycji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, najchętniej odkupując spółki od funduszy venture capital i private equity oraz inwestorów strategicznych. Rocznie fundusz planuje realizować do 3 nowych inwestycji.

W 1. półroczu 2021 r. fundusz dokonał 3 wyjść z inwestycji (mFind, Linx, Pigu) oraz zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pracuje nad 2 kolejnymi. Również w 1. półroczu udało się zrealizować – w konsorcjum z funduszem MidEuropa – nową inwestycję w platformę konsolidującą rynek e-commerce w krajach bałtyckich.

W portfelu MCI.PrivateVentures jest obecnie 12 spółek:  IdoSell (lider rynku infrastruktury e-commerce w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej z 12 mld zł wartości sprzedanych produktów – GMV), Netrisk (lider rynku insurtech w Europie Środkowo-Wschodniej), Pigu Holding (lider rynku e-commerce w krajach bałtyckich), Gett (światowy lider rozwiązań transportu miejskiego dla przedsiębiorstw), Morele (challenger polskiego rynku e-commerce z 1,5 mld zł GMV), Answear (wiodąca platforma fashion e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej), Travelata (lider rynku online travel w krajach WNP), MarketFinance (lider rozwiązań kredytowych dla małych i średnich przedsiębiorstw  w Wielkiej Brytanii), Azimo (europejski challenger przekazów pieniężnych), AsGoodAsNew (lider rynku re-commerce sprzedaży używanej elektroniki w krajach niemieckojęzycznych), GameDesire (deweloper gier mobilnych) oraz Mobiltek (platforma płatności mobilnych w Polsce).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus