W I kwartale 2021 r. CDR (CDPROJEKT) kontynuował prace nad aktualizacjami do Cyberpunka 2077. Jednym z najważniejszych wydarzeń korporacyjnych tego okresu była aktualizacja strategii, która wskazała główne cele i kierunki rozwoju Grupy na najbliższe lata.
– Zamierzamy wywiązać się z obietnicy danej graczom w styczniu. Choć widzimy znaczną poprawę, duża część zespołu nadal pracuje nad tym, by gracze mogli czerpać jeszcze większą przyjemność z gry w Cyberpunka. Jednocześnie wprowadzamy pierwsze wewnętrzne zmiany związane z transformacją studia. To długotrwały proces, jednak wiemy, że jest on konieczny, byśmy mogli efektywnie pracować nad dwoma projektami AAA jednocześnie – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.
W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. Grupa CD PROJEKT wypracowała 198 mln zł przychodów, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż gier Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3: Dziki Gon. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w omawianym okresie 32,5 mln zł.
– Niższa niż zwykle rentowność netto to efekt m.in. kontynuacji amortyzacji kosztów produkcji Cyberpunka 2077, prac nad aktualizacjami do gry oraz realizowanych prac badawczych związanych z kolejnymi projektami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i nie podlegają kapitalizacji – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.
Miniony kwartał to okres rekordowych dodatnich przepływów gotówkowych. Saldo gotówki, lokat bankowych i inwestycji w obligacje skarbowe wzrosło o ponad 1 mld zł do poziomu 1,9 mld zł. Ponad 500 mln zł zostanie przeznaczone na dywidendę w wys. 5 zł na akcję, która zostanie wypłacona 8 czerwca br.
– Obecny poziom rezerw finansowych pozwoli nam na wypłatę najwyższej w naszej historii dywidendy przy jednoczesnym zapewnieniu środków na dalszy rozwój Grupy. Dzięki posiadaniu solidnego zaplecza finansowego możemy być w pełni niezależni w realizacji naszych ambitnych planów – podsumowuje Adam Kiciński.
Poza kolejnymi aktualizacjami do Cyberpunka 2077 oraz darmowymi DLC, CD PROJEKT planuje wydać w drugiej połowie roku zarówno Cyberpunka, jak i Wiedźmina 3 w edycji na najnowszą generację konsol. Ponadto w lecie swoją premierę będzie miał The Witcher: Monster Slayer – lokalizacyjna gra mobilna studia Spokko, wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości.