Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej ma za sobą najlepszy I kw. w historii. Mimo okresu naznaczonego trzecią falą pandemii koronawirusa Grupa odnotowała wzrost wszystkich istotnych parametrów operacyjnych. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,3 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż Grupy wzrosła do 45,8 mln zł (+19,6 proc. r/r), natomiast EBITDA ukształtowała się na poziomie 6,8 mln zł (+260 proc. r/r). Kluczowa dla wyników Grupy była sprzedaż w Internecie, która osiągnęła rekordowy poziom 12 7 mln zł (+130 proc r/r).
- Rok 2021 rozpoczęliśmy od ustanowienia kolejnych rekordów – jak choćby przychodów, historycznie najwyższego wyniku netto w I kw., najwyższej w historii sprzedaży w Internecie czy największej liczby członkiń ESOTIQ CLUB (1 056 6 tys.). To nie tylko powód do dumy, ale i potwierdzenie dojrzałości i efektywności naszej organizacji. Konsekwentna realizacja długoterminowej strategii opartej na doskonaleniu oferty asortymentowej, rozbudowie zdywersyfikowanej sieci sprzedaży oraz działaniach reorganizacyjnych znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych – mówi Adam Skrzypek, prezes EAH (ESOTIQ).
Władze spółki mają jasno określone cele na 2021 r. – Chcemy dalej rosnąć, zarówno w kanale e-commerce, jak i tradycyjnym modelu. Planujemy ekspansję sieci i otwarcie kolejnych 11 salonów w Polsce oraz 7 za granicą, głównie opartych o franczyzę. Nie wykluczamy inauguracji nowych salonów w centrach handlowych – będzie to uwarunkowane od lokalizacji takich miejsc. Salony stacjonarne stanowią ważny element strategii omnichannel. Nie tylko generują sprzedaż i budują wizerunek marki, stanowią również punkt odbioru i zwrotów e-zakupów. Oczywiście nie zapominamy o sprzedaży w Internecie. Jestem przekonany, że rekordowe wyniki w I kw. nie wyczerpują potencjału e-commerce – uważa Adam Skrzypek.
Na koniec I kw. 2021 r. Grupa posiadała 312 salonów, w tym w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19 408 m2.
Na poziomie jednostkowym w I kw. 2021 r. Esotiq & Henderson S.A wypracował 45,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 7,4 mln zł EBITDA oraz 2,9 mln zł zysku netto