Outdoorzy złożyła wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect i planuje zadebiutować na nim w IV kwartale 2016 r., poinformowała spółka. Firma realizuje przyjęty plan rozwoju i pracuje obecnie nad uruchomieniem nowej wersji sklepu, podano również.
"Outdoorzy S.A., spółka zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, złożyła już wniosek o wprowadzenie jej akcji do obrotu na rynku NewConnect i planuje zadebiutować na nim w IV kwartale 2016 r. Spółka realizuje przyjęty plan rozwoju i pracuje obecnie nad uruchomieniem nowej wersji sklepu" - czytamy w komunikacie.
Spółka podkreśla, że systematycznie powiększanie magazynu przynosi zamierzone efekty. Współczynnik zamówień odrzuconych lub niezrealizowanych uległ istotnemu zmniejszeniu, jednak nadal pozostaje dalekim od zamierzonego celu, więc mamy nad czym pracować w kolejnych miesiącach.
"Optymistycznie wygląda również średni czas realizacji zamówienia. Współczynnik ten zmniejszył się do takiego poziomu, że możemy powiedzieć, iż średnio wysyłamy zamówienie po ok. 3 dniach od momentu jego złożenia przez klienta. Plan minimalny spółki zakłada utrzymanie obrotów w IV kw. roku obrotowego 2015/2016 na poziomie z poprzedniego roku. Z kolei jeśli uda nam się zakończyć w terminie wszystkie prace związane z modernizacją sklepu to mamy nadzieję zamknąć I kw. roku obrotowego 2016/2017 15%-20% wzrostem przychodów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku obrotowego" - powiedział członek zarządu Paweł Miśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Spółka pozyskała z emisji akcji serii C 625 tys. zł, które przeznaczyła m.in. na zwiększenie zapasów magazynowych, co znalazło przełożenie we wzroście sprzedaży, który natomiast wynika bezpośrednio z większej dostępności produktów we własnym magazynie, podano również.
"Outdoorzy zmieniła w ostatnim czasie siedzibę na znacznie większą, która umożliwia jej dalszą rozbudowę magazynu produktów, dzięki czemu współczynnik zamówień odrzuconych ulega systematycznemu zmniejszeniu. Realny wpływ pozyskanych środków z emisji akcji serii C na wyniki finansowe Spółki będzie widoczny w 4 kw. roku obrotowego 2015/2016 oraz 1 kw. roku obrotowego 2016/2017, gdyż zamawiany towar to tzw. 'pre-ordery' na sezony Jesień/Zima 2016 oraz Wiosna/Lato 2017" - czytamy w komunikacie.
Głównym celem dla spółki pozostaje nadal zwiększanie generowanych obrotów w sklepie internetowym oraz dalsze budowanie zasięgu, nawet kosztem osiąganych marży, podano również.
"Trwają obecnie intensywne prace nad uruchomieniem nowej wersji sklepu, która będzie bardziej intuicyjną w obsłudze. Klient szybciej znajdzie produkt, którego szuka, a nowe drzewko kategorii oraz nowoczesne filtrowanie pozwolą mu zawęzić przeszukiwany asortyment. Jesteśmy przekonani, że właśnie takie działania przełożą się na wzrost konwersji w sklepie. Nowa wersja sklepu będzie również responsywna, czyli zaprojektowana w taki sposób, aby dostosowywała się ona do rozmiaru wyświetlacza urządzenia mobilnego, na którym będzie wyświetlana" - dodał Miśkiewicz.
Outdoorzy S.A. jest podmiotem, który powstał w 2013 r. z przekształcenia spółki cywilnej Outdoorzy Spółka Cywilna Paweł Miśkiewicz Łukasz Golonka. Głównymi akcjonariuszami spółki są ABS Investment S.A. oraz Robinson Europe S.A.