O 277%, do 5,8 mln. zł wzrósł zysk netto BLO (BLOOBER) w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z poprzednim, rekordowym rokiem. Najnowsza gra studia - The Medium - okazała się największym sukcesem finansowym w historii spółki.
Pierwszy kwartał był rekordowy dla Bloober Team zarówno pod względem sprzedaży produktów, jak i stanu gotówki. Odniesione przez spółkę historyczne wyniki są związane z premierą dotychczas największej produkcji krakowskiego studio - The Medium. Fundusze przeznaczone na stworzenie i promocję okazały się być trafioną inwestycją - tytuł w niecałą dobę zwrócił koszty produkcji i marketingu. w USD. Gra zdobyła uznanie fanów gatunku, co potwierdzają opinie użytkowników - aż 89% ocen pozytywnych na portalu Steam (blisko 3800 recenzji), a wielu recenzentów twierdzi, że jest to tytuł przełomowy.
– Już teraz możemy potwierdzić, że The Medium odniosło sukces artystyczny, ale również i komercyjny. Prezentowane wyniki dotyczą zaledwie dwóch miesięcy od premiery - na ostateczne przychody wygenerowane przez tytuł należy zaczekać. Szczególnie, że jest to gra z długim ogonem sprzedażowym. Spółka zgodnie z zasadami będzie rozliczać przychody i koszty z produkcji związane z produkcją przez proporcjonalnie dłuższy okres. Pozwala nam to liczyć na rekordowy rok pod kątem zarówno wyników sprzedażowych, jak i stanu gotówki. Mamy ciekawe plany inwestycyjne, które powinny dać całej grupie przyspieszenie pewnych działań – komentuje prezes Bloober Team - Piotr Babieno.
Zespół pracuje obecnie nad dwoma projektami, których szczegóły nie są jeszcze publicznie znane. Pierwszy z nich, o kodowej nazwie ‘Black’, powstaje we współpracy z partnerem, z którym spółka nawiązała współpracę w 2019 roku. Drugi z nich natomiast to kolejna autorska gra spółki. Jej szczegóły jednak wciąż owiane są tajemnicą.
- Zgodnie z naszymi planami pragniemy, aby z każdą grą zwiększać skalę naszych produkcji. Przedsmakiem tego, co czeka naszą firmę w przyszłości jest umowa z globalnym wydawcą i światowym liderem branży. Zarówno pod kątem wartości całego kontraktu jak i samego projektu to jedno z największych przedsięwzięć polskiego rynku gier. “Black” będzie też pierwszym tytułem, który zdecydowanie bardziej opowiadać będzie historię przez akcję. Podczas kiedy The Medium było grą przełomu - pomiędzy dwoma sposobami narracji, nasza nowa produkcja będzie już całkowicie osadzona wśród gier typowo mainstreamowych. Na razie nie możemy zdradzić szczegółów dotyczących nadchodzących tytułów, ale pierwszych informacji związanych z naszymi grami można spodziewać się jeszcze w tym roku - kontynuuje Babieno - W czerwcu natomiast planujemy specjalną konferencję dla Akcjonariuszy - kończy.
W międzyczasie Bloober Team dąży do zwiększenia dostępności istniejących już tytułów na wszystkich najpopularniejszych urządzeniach - w ostatnich tygodniach spółka wydała Layers of Fear w wersji na gogle PSVR oraz ustaliła na 16 lipca datę premiery Observer: System Redux na Playstation 4 oraz Xbox One. Natomiast już w najbliższy czwartek - 20 maja zadebiutuje na rynku Layers of Fear 2 na platformę Nintendo Switch. Poprzednia część gry była dużym sukcesem.