Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor NewConnect: Nieruchomości

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
BRH (BERGHOLDI) 2023/Q4 22,09% +119,51%
QRT (QUART) 2024/Q3 42,16% +453,28% -7,40%
PRN (PARTNER) 2024/Q3 20,56% -9,75% -5,12%
WRE (WESTREAL) 2024/Q3 -96,59% -307,59% +4,39%
LBD (LOKATYBUD) 2024/Q3 21,54% +198,63% +11,84%
RNT (PRIVRNT) 2024/Q3 -51,30% -442,00% +31,60%
ADX (ADATEX) 2024/Q3 12,77% +286,97% +39,56%
ICD (ICPD) 2024/Q3 1 529,65% +27 511,01% +2 955,63%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus