Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor NewConnect: Media

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
PTW (PTWP) 2024/Q3 3,05% 0,00% +16,86%
GME (GRMEDIA) 2024/Q3 4,14% -25,14% -31,68%
PLI (PLATIGE) 2024/Q3 -7,24% -328,39% -82,37%
FTL (FOOTHILLS) 2024/Q3
LUD (LUDUS) 2024/Q3
MDA (MEDAPP) 2024/Q3 -32,69% +24,28% +57,62%
AVE (ADVERTIGO) 2024/Q3
CDA 2024/Q3 31,21% +12,71% +2,46%
ASR (ASTRO) 2024/Q3 -40,63% +57,68% +3,05%
GDC (GAMEDUST) 2024/Q3 -1 126,23% -210,86% -17,26%
VIV (VISION) 2024/Q3
NFP (NFPL) 2023/Q3 -71,79% +36,37% +18,66%
MRG (MERLINGRP) 2022/Q3 -91,11% -190,34% +32,13%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus