Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor GPW: Przemysł motoryzacyjny

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
DBC (DEBICA) 2024/Q3 6,06% -19,52% +19,06%
SNK (SANOK) 2024/Q3 4,36% -16,15% +10,66%
ACG (ACAUTOGAZ) 2024/Q3 11,80% 0,00% +2,97%
CAR (INTERCARS) 2024/Q3 3,53% -20,50% -4,34%
APR (AUTOPARTN) 2024/Q3 4,91% -23,88% -9,58%
WLT (WIELTON) 2024/Q3 -2,51% -178,93% -582,69%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus