Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Sektor GPW: Przemysł motoryzacyjny
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
DBC (DEBICA) | 2024/Q3 | 6,06% | -19,52% | +19,06% |
SNK (SANOK) | 2024/Q3 | 4,36% | -16,15% | +10,66% |
ACG (ACAUTOGAZ) | 2024/Q3 | 11,80% | 0,00% | +2,97% |
CAR (INTERCARS) | 2024/Q3 | 3,53% | -20,50% | -4,34% |
APR (AUTOPARTN) | 2024/Q3 | 4,91% | -23,88% | -9,58% |
WLT (WIELTON) | 2024/Q3 | -2,51% | -178,93% | -582,69% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus