Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor GPW: Media

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
PGM (PMPG) 2024/Q3 -19,08% -267,37% -373,45%
KPL (KINOPOL) 2024/Q3 23,00% +30,46% +8,80%
KCI 2024/Q3 51,03% +2 398,65% -68,58%
AGO (AGORA) 2024/Q3 1,06% +330,43% +24,71%
CPL (COMPERIA) 2024/Q3 2,64% -12,87% -8,97%
ATG (ATMGRUPA) 2024/Q3 11,79% -11,22% -3,12%
MZA (MUZA) 2024/Q3 12,55% -29,49% -17,27%
WPL (WIRTUALNA) 2024/Q3 9,82% -7,45% +2,83%
DIG (DIGITANET) 2024/Q3 28,38% -19,94% -19,72%
ASM (ASMGROUP) 2023/Q3 -5,67% -3 084,21% -62,46%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus