Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Sektor GPW: Przemysł lekki
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
SNW (SANWIL) | 2024/Q3 | 14,90% | -10,30% | -27,46% |
PRT (PROTEKTOR) | 2024/Q3 | -14,00% | -1 566,67% | -23,57% |
ONO (ONESANO) | 2024/Q3 | -53,86% | -35,22% | +8,04% |
NVT (NOVITA) | 2024/Q3 | 13,55% | +17,52% | +7,63% |
LBW (LUBAWA) | 2024/Q3 | 21,01% | +1 939,81% | +29,85% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus