Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Szpitale i przychodnie
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
TMP (TELEMEDPL) | 2024/Q3 | -41,04% | -312,88% | -80,79% |
ENE (ENELMED) | 2024/Q3 | 3,21% | +176,72% | +211,65% |
EMC (EMCINSMED) | 2024/Q3 | 1,86% | +2,20% | +48,80% |
EKE (EKOOZE) | 2024/Q1 | 4 850,00% | +264,83% | +38,57% |
CCR (CONSTANCE) | 2024/Q3 | -1 294,08% | -3 274,39% | -221,34% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus