Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Paliwa i gaz
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
UNT (UNIMOT) | 2024/Q3 | 3,27% | +67,69% | -2,10% |
TRR (TERMOREX) | 2024/Q3 | 41,22% | +1 891,30% | +25,63% |
SEN (SERINUS) | 2024/Q3 | -65,79% | -117,85% | -5,10% |
PKN (PKNORLEN) | 2024/Q3 | 2,01% | -76,90% | -30,69% |
ONC (ONICO) | 2024/Q3 | -10,81% | -788,54% | -62,31% |
MOL | 2024/Q3 | 4,80% | -11,60% | -11,76% |
EGH (EKOPOL) | 2024/Q3 | 0,31% | -13,89% | +63,16% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus