Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Branża Hutnictwo

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
KTY (KETY) 2024/Q3 10,52% +0,48% -6,65%
MNC (MENNICA) 2024/Q3 7,43% +24,66% +4,65%
ODL (ODLEWNIE) 2024/Q3 6,62% -49,58% -20,53%
BRS (BORYSZEW) 2024/Q3 0,36% -78,70% -59,55%
COG (COGNOR) 2024/Q3 -0,54% -104,77% -127,98%
FER (FERRUM) 2024/Q3 -0,57% -229,55% -111,11%
STP (STALPROD) 2024/Q3 -0,92% -121,30% -124,39%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus