Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Górnictwo
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
KGH (KGHM) | 2025/Q1 | 7,72% | +172,35% | -4,93% |
LWB (BOGDANKA) | 2025/Q1 | -33,65% | -312,84% | +17,36% |
JSW | 2025/Q1 | -83,05% | -4 052,50% | -29,87% |
CLE (COALENERG) | 2024/Q4 | -86,62% | +95,15% | +91,49% |
GRX (GREENX) | 2023/Q4 | -1 009,31% | +10,38% | |
SGR (SADOVAYA) | 2016/Q4 | -200 777,78% | -5 261,67% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus