Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Branża Chemia

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
HUB (HUBTECH) 2025/Q1 11,16% +15,29% +23,45%
PCR (PCCROKITA) 2025/Q1 6,60% -3,51% -10,20%
PCX (PCCEXOL) 2025/Q1 3,82% +12,35% +1,87%
PCE (POLICE) 2025/Q1 -2,81% +92,52% +2,77%
ATT (GRUPAAZOTY) 2025/Q1 -7,58% +61,89% +3,81%
ZAP (PULAWY) 2025/Q1 -8,44% +29,14% +20,23%
PWX (POLWAX) 2025/Q1 -12,65% +22,30% -5,68%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus