Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Branża Chemia

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
HUB (HUBTECH) 2024/Q3 10,37% +48,35% -3,17%
PCR (PCCROKITA) 2024/Q3 6,06% -64,33% -21,60%
PCX (PCCEXOL) 2024/Q3 3,02% -47,20% -20,11%
ZAP (PULAWY) 2024/Q3 -12,48% +43,94% -9,28%
ATT (GRUPAAZOTY) 2024/Q3 -15,59% +7,37% +17,43%
PWX (POLWAX) 2024/Q3 -25,57% -460,75% -23,89%
PCE (POLICE) 2024/Q3 -38,24% -183,89% +7,05%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus