Blisko 0,5 mln zł zysku netto i 1,73 mln przychodów netto wypracował w pierwszym kwartale br. DDI (DDISTANCE), notowany na NewConnect producent gier wideo. W analogicznym okresie ubiegłego roku były to odpowiednio 57 tys. straty netto i blisko 0,59 mln przychodów netto.
- Na wyniki wpływ ma głównie sprzedaż gier z serii „Vampire: The Masquerade”, a zwłaszcza rozliczenie uczestnictwa „Shadows of New York” w abonamencie Humble Choice na przełomie stycznia i lutego. Dzięki regularnym promocjom i dodaniu kolejnych wersji językowych do wersji PC (a w drugim kwartale także konsolowych) oba tytuły cieszą się niesłabnącą popularnością. - informuje Michał Mielcarek, Prezes Zarządu Draw Distance.
W pierwszym kwartale 2021 r. Spółka skupiała się na tworzeniu gry „Serial Cleaners” oraz nad promocją i rozwojem dwóch gier z serii „Vampire: The Masquerade”. Sfinalizowane zostały również negocjacje z dwoma globalnymi producentami i wydawcami gier komputerowych. Na podstawie pierwszej, zawartej z Paradox Interactive AB, Spółka rozpoczęła prace nad grą z gatunku cRPG o kodowej nazwie „Project Cardinal”. Druga umowa obejmuje stworzenie przez Spółkę na rzecz kontrahenta zbioru dokumentacji koncepcyjnej do potencjalnej nowej gry o roboczym tytule „Project Swan”.
Spodziewamy się dalszej dobrej sprzedaży gier z serii „Vampire: The Masquerade” w kolejnych kwartałach bieżącego roku, zwłaszcza na największych wyprzedażach steamowych. W drugiej połowie roku czeka nas najważniejsze wydarzenie, czyli premiera „Serial Cleaners”, z którym wiążemy duże nadzieje. Emisja ma nam pomóc w podjęciu decyzji o ew. self-publishingu. To najważniejsze tematy w tym roku. W kolejnych latach będzie widoczna zdecydowana większość przychodów ze współpracy przy „Project Cardinal” - wyjaśnia Mielcarek.
W dn. 4 maja 2021 spółka poinformowała o planach pozyskania do 4,5 mln zł poprzez emisję do 2.250.000 akcji serii C w drodze subskrypcji otwartej. Środki z emisji zostaną przeznaczone na realizację projektów studia, w tym największej gry w historii Spółki pod nazwą kodową „Project Cardinal”, wzmocnienie zespołów produkcyjnego i marketingowego oraz realizację projektu badawczo-rozwojowego opracowywanego w ramach programu GameInn. Szczegółowe uchwały dotyczące planowanej emisji będą podjęte na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, zwołanym na 1 czerwca br. Doradcami w procesie emisji akcji Draw Distance S.A. są: cc group sp. z o.o. – Doradca Zarządu oraz Loewen Legal Hub – Doradca Prawny