Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Żywiec osiągnęła 30 mln zysku operacyjnego w I kwartale 2021 r.

Udostępnij

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś kwartalne sprawozdanie finansowe. W pierwszym kwartale 2021 skonsolidowane przychody ZWC (ZYWIEC) wyniosły 687 mln zł. (1 kw. 2020: 770 mln). Spółka osiągnęła 30 mln zysku operacyjnego (1 kw. 2020: strata w wysokości 20,2 mln).

Pomimo wzrostu sprzedaży marek premium Heineken i Desperados, na wyniki firmy negatywnie wpłynęły ograniczenia związane z pandemią, wyjątkowo zimna pogoda oraz brak ferii zimowych. Grupa wdrożyła oszczędne i elastyczne podejście do zarządzania kosztami, co częściowo ograniczyło negatywny wpływ tych czynników. Jednak utrzymujący się pod wpływem pandemii wysoki kurs Euro nadal negatywnie wpływa na wysokość zysku operacyjnego.

Zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i zachowanie ich dobrego samopoczucia pozostaje naszym absolutnym priorytetem. Wprowadziliśmy cały szereg działań, które umożliwiają funkcjonowanie biznesu w bezpieczny sposób. Chciałbym podziękować całemu zespołowi Grupy Żywiec za ich pełne zaangażowanie i poświęcenie, dzięki któremu szczególnie w tych trudnych czasach możemy każdego dnia dostarczać nasze produkty klientom i konsumentom.

Simon AmorPrezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

W najbliższych miesiącach Grupa Żywiec skupi się na realizacji planów letnich zachowując jednocześnie bezpieczeństwo jako najwyższy priorytet i nadzieję na postęp programu szczepień oraz zmniejszenie restrykcji związanych z pandemią.

Jesteśmy dobrze przygotowani do kluczowego okresu, jakim jest dla nas sezon wiosenno-letni. Wprowadziliśmy na rynek atrakcyjne nowości, takie jak nowe smaki piw Desperados i Warka Radler w wariancie alkoholowym oraz Desperados Virgin 0.0% i nowe smaki Warki Radler 0.0%,  które pozwolą nam umocnić przewagę w segmentach piw smakowych i bezalkoholowych. Mamy także ambicję by zrewolucjonizować segment lagerów, który nadal stanowi większość rynku, z naszym nowym Żywiec Jasne Lekkie, o niższej zawartości alkoholu. Wszystkie nowości zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów i konsumentów. Cieszy nas również kontynuacja wzrostu piw premium. Bezpieczny powrót do interakcji społecznych i otwarcie gastronomii jest kluczowe dla naszej branży zwłaszcza, że mamy rok wielkich emocji sportowych, które tradycyjnie sprzyjają spotkaniom przy piwie. W Grupie Żywiec jesteśmy gotowi by aktywnie wspierać program szczepień, kiedy tylko pracodawcy będą mieli taką możliwość.

Simon AmorPrezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus