Asseco Poland ocenia, że jego wieloletnia strategia rozwoju się sprawdza i należy być jej wiernym, a dodatkowo obecnie jest zgodna ze strategią dla państwa ogłoszoną przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego, poinformował prezes Asseco Poland Adam Góral.
"Nasza strategia świetnie się sprawdza - stawianie na produkcję własnego oprogramowania, dywersyfikację produktową, sektorową i geograficzną przyniosło rekordowe wyniki. Trzeba być jej wiernym, zwłaszcza, że jest zgodna ze strategią premiera Morawieckiego. Asseco świetnie wkomponowuje się w ambicje eksportowe kraju. Trzeba mieć na to kapitał, a takie duże firmy, jak nasza z czasem będą ciągnąć za sobą na zagraniczne rynki również mniejsze firmy. Mamy dalej marzenia i ambicje budowania własnych produktów w ramach rozwoju zrównoważonego" - powiedział Góral podczas spotkania z dziennikarzami.
Według jego słów, dywersyfikacja geograficzna pozwala grupie na uniezależnienie się od wahań koniunktury na jednym rynku. Z ubiegłorocznych akwizycji wskazał na Exictosa, gdzie ocenił, że jest potencjał "budowania czegoś większego". Firma celuje w budowanie pozycji m.in. na rynku afrykańskim.
Prezes Asseco Poland skomentował również ostatnie przejęcia w Polsce.
"Skończyły się czasy, że możemy dobierać do grupy w Polsce dobre firmy. Jeśli takie są, to ich wyceny są wysokie. Dlatego trzeba kupować firmy słabe, żeby je restrukturyzować. Mamy ludzi do prowadzenia takich procesów. W efekcie w Unizeto już jesteśmy zadowoleni z podjętych działań. Zaraz ta spółka znajdzie się w ramach Asseco Data Systems (ADS)" - zapowiedział Góral.
Według jego słów, jeszcze trudniejszym przypadkiem jest Infovide Matrix. "Kupowaliśmy go dla ludzi i ich wiedzy. Zbudujemy na tej bazie mocne usługi i jestem optymistą, bo ludzie już wkomponowują się do naszych struktur. Uratujemy w ten sposób dużo miejsc pracy, ale wymaga to dużej pracy operacyjnej" - dodał prezes Asseco Poland.
Według jego słów, ADS oraz wchłonięcie Infovide będą skupiać uwagę grupy w tym roku, ale firma obserwuje rynek pod kątem obiecujących rozwiązań czy ludzi.
W przypadku Sapiens, Góral stwierdził, że grupa jest dumna z tego projektu, a firma jest liderem grupy ze względu na jej skalę międzynarodową. Sapiens przenosi produkcję z Anglii do Polski, a według słów prezesa, polska kadra dobrze wkomponowuje się w kulturę tej globalnej firmy.
Wśród nowych rynków, prezes wskazał, że jest zadowolony z postępów w Etiopii. Grupa interesuje się również wejściem do Kazachstanu, Wietnamu czy Iranu. W tych krajach planowana jest implementacja dużych projektów informatycznych, szczególnie w sektorze publicznym.
ACP (ASSECOPOL) specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest szóstym największym dostawcą oprogramowania w Europie (wg rankingu Truffle100 2015).